اولویت‌های برنامه ششم توسعه گیلان تدوین می‌شود


اولویت‌های برنامه ششم توسعه گیلان تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پایدار است و رشد را هم در نظر گرفته است، گفت: اولویت‌های برنامه ششم توسعه گیلان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسین اصغریان عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان، اظهار کرد: ایجاد توازن منطقه‌ای اهداف پنج برنامه توسعه کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در اجرای برخی برنامه‌ها موفق نبودیم، افزود: اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی به عنوان اولویت دولت مطرح است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان، گفت: سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و فصل‌الخطاب دولت در برنامه‌ریزی‌ها است.

اصغریان با تصریح بر اینکه تدوین برنامه ششم توسعه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پایدار است و رشد را هم در نظر گرفته است.

وی، اقتصاد مقاومتی را راهبرد توسعه کشور دانست و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در برابر تهدیدها و تحریم‌ها، اقتصاد کشور رشد می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان  با اشاره به آغاز خرید تضمینی برنج در گیلان، خاطرنشان کرد: خرید برنج تضمینی به دلیل جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان و با قیمت کف بازار انجام می‌شود.

اصغریان تصریح کرد: دولت به دنبال تجارت برنج نیست و گسترش ورود بخش خصوصی در فروش محصولات کشاورزی می تواند موجب ارتقای درآمد کشاورزان شود.

وی با بیان اینکه قیمت توافق بین کشاورزان و تعاونی روستایی در واقع قیمت پایه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برنج کاران می‌توانند برنج تولید خود را  به قیمت بیش از مبلغ تعیین شده در بازار بفروشند که در صورت نخریدن می توانند برنج تولیدی خود را بر مبنای این قیمت به مرکز تعاونی جهاد کشاورزی استان بفروشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به اینکه امسال یکی از اصلی‌ ترین اهداف دولت کاهش نرخ تورم و بیکاری است، گفت:با تاسی از دولت، اصلی ترین دغدغه استاندار نیز کاهش نرخ بیکاری در استان با اجرای سیاست‌های حمایتی است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon