"جاده ابریشم" احیا می‌شود/پسته دامغان مقصد گردشگری جهانی کشاورزی


"جاده ابریشم" احیا می‌شود/پسته دامغان مقصد گردشگری جهانی کشاورزی

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌با اشاره به اهمیت احیا و ثبت جهانی جاده ابرایشم به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم جهانی در کشور گفت: به دنبال ثبت جهانی و احیای "جاده ابریشم" هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، محمدحسن طالبیان عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی پسته ایران اظهار کرد: هم اکنون کشورهایی مانند چین و قرقیزستان روی این جاده تاریخی سرمایه گذاری کرده و که یک اثر فاخرتاریخی و فرهنگی است سرمایه‌گذاری کرده و نسبت به ثبت جهانی آن اقدام کرده اند.

وی افزود: این جاده تاریخی و با ارزش باید در کشورهایی نظیر ازبکستان و ایران نیز با محوریت جمهوری اسلامی ایران باید ثبت جهانی شده و احیا شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه بخش زیادی از این جاده جهانی در کشور ایران واقع شده است گفت: این جاده در کشور به نام جاده خراسان نیز معروف است.

طالبیان با اشاره به اینکه استان سمنان و شهرستان دامغان، عنوان کرد: با توجه به قدمت شهر تاریخی دامغان به عنوان پایتخت ایران در دوره تاریخی پارتیان و نیز عبور جاده ابریشم از این شهرستان، در صورت تحقق این مهم رونق گردشگری را در این منطقه مهم از کشور شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری کشاورزی در کشور شده است، تصریح کرد: پسته دامغان با توجه به کیفیت بالای آن می‌تواند به عنوان یک مقصد مهم برای گردشگری جهانی کشاورزی مطرح شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: نخستین جشنواره ملی پسته ایران می‌تواند مقدمه‌ای برای شکوفایی گردشگری کشاورزی در کشور باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon