واردات نفت هند از ایران ۵۰ درصد افزایش یافت

واردات نفت هند از ایران 50 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: آمارهای منابع تجاری نشان می دهد که واردات نفت هند از ایران نزدیک در بازه زمانی ژانویه تا اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۲۷۱ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ایران و قدرت های جهانی در حال مذاکره برای حل اختلافات بر سر برنامه هسته ای این کشور هستند، توافق هسته ای موقت ژنو که تا ماه نوامبر تمدید شده، بخشی از تحریم ها علیه ایران را کاهش داده است.
هند، بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین در سه ماهه اول امسال واردات نفت از ایران را افزایش داد تا کاهش خرید از این کشور در سال 21013 را جبران کند و به هدف گذاری واردات روزانه 220 هزار بشکه نفت از ایران در سال مالی منتهی به 31 مارس برسد.
آمارها نشان می دهد که هند در ماه اوت روزانه 273 هزار و 500 بشکه نفت از ایران خریداری کرده که 30 درصد نسبت به ماه قبل و حدود 81 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
محموله های نفت وارداتی از ایران در ماه اوت به این دلیل افزایش یافت که شرکت نفت هند، بزرگترین شرکت پالایشگاهی این کشور، پس از 2 ماه وقفه، حدود 2 میلیون بشکه از ایران نفت خریداری کرد.
شرکت دولتی نفت هند به صورت منظم از ایران نفت وارد نمی کند و قرارداد خرید تنها 24 تا 25 هزار بشکه در روز (معادل حدود 9 میلیون بشکه) نفت از ایران در 2015/2014 دارد.
بر اساس آمارها، در ماه اوت، شرکت نفت هند همچنین اولین محموله نفت دریای خزر از قزاقستان را دریافت کرد و به پالایشگاه های خصوصی اسار اویل و رلاینس اینداستریز که نفت حوزه خزر را خریداری می کنند پیوست.
این آمارها نشان می دهد که شرکت اسار اویل در ماه اوت بزرگترین مشتری هندی نفت ایران بوده و پس از آن شرکت مانگالور قرار داشته است. اسار و مانگالور به صورت منظم از ایران نفت وارد می کنند.
شرکت های چنای پترولیوم، هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم هند از سال 14/2013 به دلیل نگرانی ها از مشکلات بیمه ای واردات نفت از ایران را متوقف کرده اند.
اما سایر پالایشگاه های هندی با به جان خریدن ریسک های بیمه ای، خرید نفت از ایران را افزایش داده اند.
انتهای پیام/ 69

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه