جن ساکی: ترکیه می‌توانست بیشتر از این‌ها علیه داعش اقداماتی را انجام دهد

جن ساکی: ترکیه می‌توانست بیشتر از این‌ها علیه داعش اقداماتی را انجام دهد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اعلام کرد که ترکیه در مقابله با داعش می‌توانست بیش از آنچه تاکنون انجام داده ، اقداماتی را اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالات مطرح شده خبرنگاران از طریق صفحه توئیتری خود با اشاره به موضوع ترکیه و داعش، اعلام کرد: جان کری وزیر خارجه ایالات متحده اخیرا از ترکیه بازدیدی داشته است. این کشور برای ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش) کشور مهمی به حساب می‌آید، و تلاش‌های خود را برای مقابله با داعش افزایش داده است، اما بیش از آنچه که احمد داوداوغلو نخست‌وزیر این کشور در سخنرانی خود اعلام کرد می‌توانست اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به مقابله صورت گرفته با داعش، اعلام کرد: هیچ کس منتظر افزایش قدرت خود به منظور آمادگی برای مقابله با داعش نمانده است. ما در حال حاضر در حال اقدام و عمل کردن هستیم و تاکنون بیش از 150 حمله هوایی در عراق انجام شده و در حال ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی هستیم.

جن ساکی تصریح کرد: داعش نماینده اسلام نیست، داعش یک دولت نیست، داعش تهدیدی برای جامعه جهانی است، مهم است که این موارد مشخص و تصریح شود.

وی با اشاره به نشست هفته گذشته پاریس گفت: این نشست گامی مهم در فرآیند منتهی به مجمع عمومی سازمان ملل است، ائتلاف بین‌المللی هر روز گسترش می‌یابد، هفته آتی فرصت مهمی برای ادامه پیشرفت (در این زمینه) است. بنا به گفته جن ساکی، تاکنون بیش از 40 کشور در این ائتلاف مشارکت داشته‌اند، انتظار داریم طی نشست مجمع عمومی سازمان ملل، جزئیات بیشتری در مورد نقش هر کشور عضو این ائتلاف در مبارزه با داعش اعلام شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی در مورد سیاست دقیق این کشور در قبال سوریه ادعا کرد: "بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است. ما در حال ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای تضعیف و نابودی داعش و تقویت معارضان میانه‌رو هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: آمریکا در فرآیند مذاکرات طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی همچنان درگیر است، و هفته گذشته جان کری با رهبران مصر، نتانیاهو و محمود عباس تماس تلفنی داشته است.

جن ساکی با اشاره به دیدار نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در اواخر ماه جاری از واشنگتن، اعلام کرد سه موضوع مهم اقتصاد، انرژی و امنیت در دستور کار طرفین برای بحث و رایزنی قرار دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت لیبی گفت: وزیر خارجه آمریکا طی مجمع عمومی سازمان ملل دیدار خواهد داشت. هفته پیش نیز در مورد مسائل مهم مطرح رایزنی‌هایی انجام شده است. این کشور نیازمند یک راه‌حل سیاسی است و چیزی جز توسل به راه‌هایی غیر از مداخله نظامی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی در مورد علت تصویب تحریم‌های جدید علیه روسیه علیرغم اجرای آتش‌بس در شرق اوکراین گفت: مداخله غیرقانونی روسیه منجر به تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا شد، روسیه باید اقدامات بیشتری انجام دهد، نیروها و سلاح‌های خود را عقب بکشد، و به حمایت از جدایی‌طلبان پایان دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان