نشست فوق العاده رئیس‌جمهور یمن با مقامات بلندپایه امنیتی کشور

نشست فوق العاده رئیس‌جمهور یمن با مقامات بلندپایه امنیتی کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور یمن به منظور ارزیابی اوضاع کشور همزمان با گسترش موج اعتراضات مردمی علیه دولت ، نشستی فوق العاده با مسؤولان کمیته عالی نظامی و امنیتی کشور برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یمن پرس، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن امروز پنج شنبه (27‌شهریور) به منظور ارزیابی اوضاع کشور همزمان با گسترش موج اعتراضات مردمی علیه دولت، نشستی فوق العاده با مسؤولان کمیته عالی نظامی و امنیتی کشور برگزار کرد.

این در حالی است که شبکه المیادین از گسترش درگیری ها در خیابانها و محلات یمن خبر داد. این شبکه اعلام کرد که ده‌ها تن در این درگیری‌ها کشته و یا زخمی شده اند.

«محمد عبد السلام» سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفته، فعالیت‌های انقلابی ما تا تحقق خواسته‌های مردمی ادامه دارد و متوقف نخواهد شد و جامعه بین الملل باید از دخالت در این زمینه خودداری کند.

پیش از این منابع خبری از احتمال دستیابی حکومت یمن و جنبش انصار الله به توافق و شکست عناصر تکفیری در استان جوف این کشور خبر داده بودند.

خبرنگار شبکه خبری العالم، در استان صعده واقع در شمال یمن اعلام کرد:  نشستی بین «جمال بن عمر»  فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله برای رایزنی جهت حل اوضاع جاری این کشور برگزار شده است.

وی افزود: نشانه‌های مثبتی از این نشست حاصل شده است به گونه‌ای که سخن از احتمال دستیابی به توافقی برای حل بحران بین معترضان و حکومت در جریان است.

مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله به‌عهده دارد.

مذاکرات و رایزنی‌های برگزار شده بین جنبش انصارالله به‌عنوان نماینده مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن در طول سه هفته اخیر با وجود طرح برخی پیشنهادها به نتیجه نرسید.

جنبش انصارالله هفته پیش در واکنش به طرح کمیته ریاست جمهوری برای حل اوضاع یمن گفت که این طرح خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌کند و در واقع دور زدن این خواسته‌ها است.

رئیس جمهور یمن زیر فشار مردم اخیرا دولت «باسندوه» را که از حمایت عربستان برخوردار است، برکنار و این دولت را تا تشکیل دولت آینده مأمور پیشبرد امور کرد. وی در عین حال جنبش انصارالله یمن را به سرکوب تهدید کرده است.

از سوی دیگر عربستان سعودی نیز چندی پیش تهدید کرد که در یمن مداخله نظامی خواهد کرد.

در پی این امر، نیروهای ضدشورش اخیرا به مردم تحصن کننده در خیابان فرودگاه شهر صنعا حمله کرده و شماری را کشته و عده ای دیگر را زخمی کردند که این امر با محکومیت گسترده داخلی روبه‌رو شد.

در پی انتقادات،  رئیس جمهور یمن شماری از فرماندهان ارتش و پلیس را به‌علت ناتوانی در سرکوب مردم در این خیابان برکنار کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت