بروکراسی وام، بلای جان کشاورزان


بروکراسی وام، بلای جان کشاورزان

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ساوه در مجلس با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: ۸۵ درصد از وام بلاعوضی که قرار بود به کشاورزان داده شود، همچنان پرداخت نشده و درگیر بروکراسی‌های اداری شده است.

 به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، "شهلا میرگلوبیات" نماینده ساوه و زرندیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با ابراز تاسف از حمایت نشدن تولید ملی در کشور ، گفت: شهرک صنعتی کاوه یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی شهرستان ساوه است که نقش مهمی در توسعه این شهرستان داشته است.   
میرگلوبیات ادامه داد: به علت واردات بی‌رویه اجناس بی‌کیفیت از خارج از کشور تولیدات صنعتی ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده و تعرفه‌های مالیاتی واردات از میزان 60 درصد به 15 الی 20 درصد رسیده است.

نماینده مردم ساوه در مجلس با تاکید بر اینکه کاهش تعرفه‌های مالیاتی منجر به افزایش واردات اجناس بی‌کیفیت شده ، تصریح کرد: این مسئله در حالی به وجود آمده که یکی از بندهای اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و صنعت است و تسهیلاتی که باید به بخش صنایع واگذار می‌شد، همچنان بلاتکلیف است.  
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در حوزه انتخابیه‌اش، تصریح کرد: آبیاری کشاورزی در این منطقه باید به صورت آبیاری تحت فشار انجام شود و  85 درصد از وام بلاعوضی که قرار بود به کشاورزان داده شود، همچنان پرداخت نشده و درگیر بروکراسی‌های اداری شده است.

میرگلوبیات با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه نیز جزء مناطق کم آب استان مرکزی، است، افزود: بارندگی در این منطقه نصف متوسط بارندگی در کشور بوده، کمبود آب شرب نیز  در روستا‌ها مشکلات فراوانی را به وجود آورده و این موضوع را به کرات به مسئولان وزارت نیرو و مدیران کل استان‌ها مطرح کردیم و مسئله‌ای است که باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی شود.  
این نماینده مجلس، خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط باید از حرف و شعار خارج شده و برنامه‌های تخصصی خود را برای برون رفت از این معضلات هرچه سریع‌تر اجرایی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon