نخل‌داران از قیمت پیشنهادی دولت برای خرما رضایت کامل ندارند


نخل‌داران از قیمت پیشنهادی دولت برای خرما رضایت کامل ندارند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون کشاورزی گفت: نخل داران از اعلام نرخ تضمینی خرید خرما استقبال می‌کنند اما به شرطی که این نرخ واقعی باشد و زمینه را برای حضور دلال‌ها فراهم نکند

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، سید شکر خدا موسوی،‌ عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی گفت: اعلام نرخ تضمینی برای خرید خرما از طرف دولت موجب اطمینان خاطر و آرامش نخل داران می‌شود و بدین وسیله نخل داران می‌توانند مطمئن باشند که محصولاتشان بدون مشتری نخواهد ماند، اما در تعیین این نرخ باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: اگر نرخ تعیین شده توسط دولت پایین‌تر از نرخ واقعی بازار باشد راه برای ورود واسطه‌ها باز می‌شود و بازار خرما هم شاهد حضور متعدد دلالان خواهد شد. بنابراین لازم است تا مجلس و دولت در این زمینه تامل بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص اینکه نخل داران از قیمت پیشنهادی دولت رضایت کامل ندارند اظهار داشت: باتوجه به اینکه این اولین تجربه ما در زمینه اعلام نرخ تضمینی خرما بود، نمی‌توانیم انتظار رضایت کامل نخل داران را داشته باشیم اما آنچه که مسلم است اینکه هم کمیسیون و هم وزارت جهاد کشاوزری باید در این زمینه حساسیت و تامل بیشتری به خرج دهند تا نرخ‌های اعلام شده بعدی مطابق با واقعیت بازار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon