سنای آمریکا با طرح تسلیح معارضان سوریه موافقت کرد

سنای آمریکا با طرح تسلیح معارضان سوریه موافقت کرد

خبرگزاری تسنیم: سنای آمریکا روز پنج‌شنبه با طرح رئیس‌جمهور این کشور برای آموزش و تسلیح معارضان سوریه که واشنگتن آنها را «میانه‌رو» می‌خواند، موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، سنای آمریکا، روز گذشته طرح «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور را برای آموزش و مسلح‌‌سازی معارضان مسلح سوریه با 78 رأی مثبت در برابر 22 رأی منفی به تصویب رساند.

روز چهارشنبه، مجلس نمایندگان آمریکا با این طرح موافقت کرده بود، ازاین‌رو انتظار می‌رفت که سنا نیز این طرح را به تصویب برساند.

این مصوبه در حال حاضر برای اوباما به‌منظور تأیید و تبدیل شدن آن به قانون ارسال شده است.

اوباما پس از رأی‌گیری طرح مذکور در سنا، در سخنانی در این مکان، واکنش «سریع» کنگره درباره گروه تروریستی «داعش» را ستود و عنوان کرد این طرح به نبرد با داعش در سوریه کمک خواهد کرد.

اوباما خاطرنشان کرد حمایت قوی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره از طرح آموزش و تسلیح معارضان میانه‌روی سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها «در نبرد با داعش متحد هستند».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود برنامه‌ای که به تصویب کنگره رسید، در حمایت از معارضان سوریه در نبرد با تندرویان داعش در داخل سوریه مؤثر خواهد بود.

وی گفت: «همان‌طور که من دیروز به سربازان آمریکایی گفتم بدون آنکه سربازان آمریکایی وارد جنگ زمینی دیگری در خاورمیانه شوند، ما می‌توانیم به شرکا و هم‌پیمانان خود برای سرکوب کردن گروه داعش ملحق شویم».

اوباما اضافه کرد بیش از 40 دولت از جمله دولت‌های عربی در چارچوب ائتلاف ضدداعش کمک‌هایی را ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی