آغاز سال تحصیلی و هدیه دانشگاه آزاد به دانشجویانش با افزایش شهریه‌ها

آغاز سال تحصیلی و هدیه دانشگاه آزاد به دانشجویانش با افزایش شهریه‌ها

خبرگزاری تسنیم: افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد، افزایش پذیرش این دانشگاه در جذب دکتری و اخبار مربوط به آغاز سال تحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌ها از مهمترین اخبار حوزه دانشگاه در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، افزایش شهریه‌های ثابت و متغیر دانشگاه آزاد، افزایش پذیرش این دانشگاه در جذب دانشجویان دوره دکتری، اخبار مربوط به آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها، دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب و شناسایی یک شهید گمنام مدفون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مهمترین اخبار هفته گذشته در حوزه دانشگاه بود.

* سال تحصیلی جدید در هفته گذشته در اکثر دانشگاه‌های کشور آغاز شد و دانشجویان جدیدالورود با حضور در جشن‌های آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌های کشور به خیل دانشجویان کشور پیوستند.

* نمایندگان 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی در هفته گذشته با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر انقلاب از ایشان عیادت و بار دیگر با رهبر معطم انقلاب تجدید پیمان کردند.

* ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره وزیری که متصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد شد از دیگر اخبار مطرح در هفته گذشته بود، به طوری که علیرضا منادی سفیدان عضو هیئت رئیسه مجلس نیز به لیست این گمانه‌زنی‌ها پیوست.

محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم که گفته می‌شد یکی از گزینه‌های وزارت علوم است، در حاشیه مراسم تودیع رضا روستاآزاد رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه در پاسخ به این سؤال خبرنگار خبرگزاری تسنیم که "شما یکی از گزینه‌های وزارت علوم هستید؟" تنها به این جمله بسنده کرد که "با من از این شوخی‌ها نکنید".

یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب هفته گذشته خبر داده بود که مصطفی کواکبیان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جمله گزینه‌های وزارت علوم است که کواکبیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که تاکنون برای قبول این وزارتخانه با وی صحبتی نشده است.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نیز در صحفه شخصی خود به اظهارنظر درباره شروط وزیر علوم آینده پرداخت و "کسی که هم مقبول دانشگاهیان باشد و هم بتواند رای مجلس را بدست آورد. هم بتواند توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها را با قدرت دنبال کند" را از مهمترین ویژگی وزیر علوم بعدی اعلام کرد.

* افزایش شهریه‌های ثابت و متغیر دانشجویان قدیمی و جدیدالورود دانشگاه آزاد و افزایش ظرفیت این دانشگاه در دوره دکتری از دیگر مباحث مطرح شده در هفته گذشته بود که واکنش‌های متفاوت را بر انگیخت.

در حالی که مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم اعلام کرد که این افزایش شهریه‌ها، شهریه ثابت دانشجویان سال‌های گذشته را در برنمی‌گیرد، مسئولان دانشگاه آزاد با توجیه این مسئله با تعریفی از شهریه ثابت مباحث پیش آمده را "غلط مصطلح" رایج بین مردم اعلام کردند و در کنار این توجیه از مشکلات مالی دانشگاه آزاد سخن گفتند.

برخی از نمایندگان مجلس از بررسی افزایش شهریه‌ها و ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس خبر دادند. این در حالی بود که برخی از معاونان وزارت علوم نیز از پیگیری این موضوع خبر دادند.

*در هفته گذشته وزارت علوم با صدور اصلاعیه‌ای با اشاره به اینکه دانشگاه محمود احمدی‌نژاد فاقد وجاهت قانونی است، تاکید کرد که اعطای مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه «ایرانیان» لغو شده است. مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم نیز از ابلاغ این موضوع به احمدی‌نژاد خبر داد. 

*در این هفته هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر شناسایی شد. پیکر پاک و نورانی شهید بزرگوار«رضا سلمانی کردآبادی» از طریق DNA شناسایی شد. این شهید در سال 87 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خاک سپرده شده بود.

* حجت‌الاسلام محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این هفته با اشاره به آخرین جلسه این شورا از هماهنگی دو وزیر بهداشت و علوم با مراجع ذیصلاح برای معرفی روسای دانشگاه‌ها قبل از معرفی به شورا خبر داد.

* برگزاری مراسم تودیع رضا روستاآزاد رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف و معارفه سرپرست جدید دانشگاه شریف، انتخاب اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، ابلاغ انتخاب روسای 3 واحد دانشگاه آزاد از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیدار محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پروفسور وینترمنتل رئیس مؤسسه تبادلات آکادمیک و رئیس هیئت عالی رتبه دانشگاهی آلمان، انتشار کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 93 از دیگر اخبار حوزه دانشگاه و آموزش عالی در هفته گذشته بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon