عکاظ: ارتش یمن از جنگنده‌ علیه انقلابیون الحوثی استفاده خواهد کرد

عکاظ: ارتش یمن از جنگنده‌ علیه انقلابیون الحوثی استفاده خواهد کرد

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه عربستانی گزارش داد در صورتی‌که گروه الحوثی تسلیم خواسته‌های دولت یمن نشود، ارتش این کشور، طی ساعات آینده هواپیماهای جنگی را وارد نبرد با این گروه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برخی منابع به روزنامه عکاظ خبر دادند: «عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن به ارتش این کشور دستور داده است از زور (علیه انقلابیون) استفاده شود. همچنین پس از سرپیچی فرمانده تیپ اول عملیات زرهی و نظامی در صنعا از این دستور، رئیس‌جمهور سرتیپ محمد ناصر، وزیر دفاع را به این سمت منصوب کرد.»

این منابع افزودند: «در صورتی‌که گروه الحوثی به دعوت صلح دولت پاسخ ندهد، ارتش یمن، طی ساعات آینده از هواپیماهای جنگی استفاده خواهد کرد.»

دولت یمن تظاهرات مسالمت‌آمیز انقلابیون این کشور را وارد فاز نظامی کرده و هم اکنون درگیری‌های پراکنده‌ای میان مبارزان شیعه جنبش «انصارلله» و گروه‌های تکفیری مورد حمایت دولت به‌وقوع می‌پیوندد.

طبق اعلام منابع خبری، در درگیری‌های روز گذشته در مناطق شمالی صنعا، حدود 40 معترض کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مردم یمن از حدود دو ماه گذشته جنبش اعتراضی و مسالمت‌آمیز خود برای تحقق سه خواسته اصلی خود شامل سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی این کشور را به رهبری جنبش انصار الله را آغاز کردند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان