۴۰ کشته در درگیری بین جنبش انصار الله و گروه‌های تکفیری در یمن

40 کشته در درگیری بین جنبش انصار الله و گروه‌های تکفیری در یمن

خبرگزاری تسنیم: درگیری بین نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و گروه‌های تکفیری در یمن ۴۰ کشته برجای گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های یمنی، برخی منابع در یمن گفتند که درگیری بین نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و گروههای تکفیری مورد حمایت یگان های نظامی طرفدار آل احمر که به شهر صنعا پایتخت یمن منتقل شد، 40 کشته برجای گذاشته است.

نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و قبایل هم پیمان آنها روز گذشته نیز در نبرد خود با گروههای تکفیری توانستند بر منطقه همدان در شمال شهر صنعا پایتخت یمن و پادگان السلان در استان جوف کنترل یابند.

این نیروها بعد از کنترل بر منطقه الغیل در استان جوف، به سمت پادگان بزرگ السلان پیشروی کردند.

منطقه القابل و منطقه شملان در شمال شهر صنعا نیز شاهد درگیری های شدید بین نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و قبایل هم پیمان آنها و گروههای تکفیری طرفدار حزب الاصلاح بود.

این حزب و گروههای تکفیری آن مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند.

این درحالی است که همزمان رایزنی ها و مذاکرات بین مسئولان ارشد جنبش انصار الله و نمایندگان نهاد ریاست جمهوری یمن زیر نظر جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در امور یمن در شهر صعده در شمال این کشور به منظور برآورده کردن خواسته های مردمی ادامه دارد.

خبرنگار شبکه خبری العالم دراستان صعده در شمال یمن اعلام کرد: نشستی بین جمال بن عمرو فرستاده سازمان ملل در امور یمن و عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله برای رایزنی جهت حل اوضاع جاری یمن برگزار شده است.

وی افزود: نشانه های مثبتی از این نشست حاصل شده است به گونه ای که سخن از احتمال دستیابی به توافقی برای حل بحران بین معترضان و حکومت در جریان است.

جنبش انصار الله درباره انفجار اوضاع یمن در صورت ادامه بی توجهی حکومت به خواسته های مردم که این جنبش رهبری آن را برعهده دارد، هشدار داده است.

مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله به‌عهده دارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان