ایندیپندنت: دستگاه اطلاعاتی غرب با همتای سوری خود در تماس است


ایندیپندنت: دستگاه اطلاعاتی غرب با همتای سوری خود در تماس است

خبرگزاری تسنیم: روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد که دستگا‌ههای اطلاعاتی غرب از چند ماه پیش در تماس با همتایان سوری خود بوده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه ایندیپندنت نوشت: "مسئولان سوری به طور رسمی از آمریکا خواسته اند که در زمینه شکست دادن دشمن مشترک آنها یعنی گروه داعش همکاری اطلاعاتی و نظامی کند."

این روزنامه افزود: "باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این درخواست را رد خواهد کرد اما این امر باعث چالشی برایش خواهد شد؛ بویژه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که بمباران هرگونه موضعی در سوریه –آنطور که واشنگتن برای آن برنامه ریزی می کند- تعرض به حاکمیت سوریه خواهد بود".

ایندیپندنت نوشت: "پیام دمشق را رئیس پارلمان سوریه برای همتای آمریکایی خود فرستاده و در آن تاکید کرده است مخالفان (به اصطلاح) میانه رو سوری که واشنگتن وعده کمک و آموزش نظامی به آنها داده است با گروه داعش تفاوتی ندارند. این مخالفان روزنامه نگاران بی گناه را به داعش فروختند تا سر آنها را جدا کند".

این روزنامه خاطرنشان کرد: "دستگاه اطلاعاتی غرب از چند ماه پیش به طور محرمانه با دستگاه اطلاعاتی سوریه برای بررسی راههای همکاری در تماس است و این همان همکاری است که امروز به طور علنی نظام سوریه پیشنهاد آن را ارایه می کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان