مردم سوریه و عراق با آمریکا همانند داعش برخورد خواهند کرد/داعش در حال نابودی

مردم سوریه و عراق با آمریکا همانند داعش برخورد خواهند کرد/داعش در حال نابودی

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: آمریکا می‌خواهد به بهانه مبارزه با داعش کشورهای منطقه را اشغال کند. مردم سوریه و عراق با آمریکا همانند داعش برخورد خواهند کرد.

محمد کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درباره اقدام نظامی علیه داعش، گفت: هرگونه اقدام نظامی از سوی آمریکا علیه داعش، سوری و نمایشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه، حمایت نظامی، مالی و سیاسی آمریکا از داعش بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: اگر حمایت‌های آمریکا نبود، داعش در همان چند روز اول در سوریه نابود می‌شد؛ چرا که آمریکایی‌ها تجهیزات لازم نظامی را به گروهک تروریستی داعش رساندند تا این گروهک‌، مسلمانان سوری را قتل‌عام کند.

کوثری گفت: اگر آمریکا در ادعای خود علیه داعش صادق بود، باید زمانی علیه گروهک اقدام می‌کرد که آنان در اقتدار بودند نه در زمان نابودی، تصریح کرد: امروز داعش در عراق محاصره شده و با لطف خدا و همت نیرو‌های نظامی و مردمی در عراق نابود خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی با تاکید بر اینکه، اگر آمریکا مانع نشود، داعش در عراق به پایان خواهد رسید، گفت: آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با داعش، اشغال کشورهای منطقه را برنامه‌ریزی کرده‌اند و می‌خواهند به این بهانه علیه کشورهای چون سوریه و عراق وارد جنگ شوند که باید گفت در این صورت، مردم سوریه و عراق با آمریکا همانند داعش برخورد خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در پایان با بیان اینکه ایران، داعش و آمریکا را نه تنها جدای از هم نمی‌داند بلکه داعش را بخشی از سیاست‌های آمریکا در منطقه برای کشتار مسلمانان و اختلاف‌افکنی مذهبی می‌داند، اظهار داشت: اینکه ایران از اقدام نظامی علیه داعش حمایت نمی‌کند، طبیعی است چون هرگونه همراهی با آمریکا در بحث منطقه، نتیجه‌ای جز شرکت در قتل‌عام مردم منطقه ندارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon