محاکمه مدیر یک شرکت در آمریکا با اتهام فروش تجهیزات نفتی به ایران

محاکمه مدیر یک شرکت در آمریکا با اتهام فروش تجهیزات نفتی به ایران

خبرگزاری تسنیم: مدیر سابق شرکت ودرفورد آمریکا به اتهام تلاش برای صادرات غیرقانونی تجهیزات مورد استفاده در میادین نفتی به ایران، در یک دادگاه فدرال محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری چرون، یک مدیر سابق شرکت ودرفورد در منطقه هیوستون تگزاس، هفته آینده به اتهام تلاش برای صادرات غیرقانونی تجهیزات مورد استفاده در میادین نفتی به ایران، در یک دادگاه فدرال محاکمه خواهد شد.
پاتریک زابر، که معاون نظارت بر فعالیت های شرکت ودرفورد در خاورمیانه است متهم به تبانی برای صادرات کالا به ایران از آمریکا شده است.
مقامات قضایی آمریکا می گویند، زابر در ژانویه 2007 یک ایمیل در مورد خدماتی که می تواند به ایران ارائه شود دریافت کرده است. زابر سپس این درخواست را به یک عامل دیگر ارجاع داده، در حالی که می دانسته که تسهیل فروش این تجهیزات از طریق امارات به ایران بر اساس قوانین آمریکا غیرقانونی است.
ودرفورد که دارای دفاتری در هیوستون تگزاس است، یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات میادین نفتی در جهان به شمار می رود. به گفته مقامات قضایی، حوزه فعالیت این شرکت در زمینه فن آوری ها و سیستم های حفاری است و سالانه بیش از 15 میلیارد دلار درآمد دارد.
اتهامات مطرح شده علیه زابر در سندی که به عنوان اطلاعات پرونده محسوب می شوند، ذکر شده اند.
چنین اسنادی اغلب نشان می دهد که خوانده پیشاپیش پذیرفته است که سریعا اتهامات خود را بپذیرد. این بدان معناست که هیئت منصفه لازم نیست بررسی کند که آیا شواهد کافی برای صدور کیفرخواست وجود دارد یا نه.
انتهای پیام/72

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه