اجلاس پاریس بهانه آمریکا برای اشغال مجدد عراق است

اجلاس پاریس بهانه آمریکا برای اشغال مجدد عراق است

خبرگزاری تسنیم: عضو ائتلاف هم‌پیمان ملی پارلمان عراق اجلاس پاریس را نقشه جدید آمریکا برای اشغال عراق دانست.

«حسن شبلی» عضو ائتلاف هم‌پیمان ملی پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری تسنیم در بغداد، اجلاس پاریس را نقشه جدید آمریکا برای اشغال عراق دانست و گفت: مشخص است هدف از اجلاس پاریس، اشغال مجدد عراق به‌بهانه مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: پس از اینکه مردم عراق نظامیان آمریکایی را برای همیشه از کشور اخراج کردند؛ از آن زمان تاکنون سیاست‌مداران آمریکایی درصدد بهانه‌ای برای اشغال مجدد عراق هستند؛ چه‌بسا خودشان قضیه داعش را بزرگ کردند و از آن گروهک کوچک تکفیری حمایت کردند تا بعداً برای مبارزه با آنها اجلاس تشکیل دهند و دوباره عراق را اشغال کنند.

عضو ائتلاف هم‌پیمان ملی به موضع سران سیاسی عراق در مقابل اعزام نیروی زمینی آمریکایی به خاک عراق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه اجماع کاملی میان نیروهای سیاسی و سران کشور وجود دارد و همه یک‌صدا مخالف حضور نظامیان آمریکایی و یا خارجی در عراق هستند.

شبلی نقش عربستان سعودی در این اتفاقات را مرموز خواند و گفت: سعودی‌ها از یک طرف درخواست همکاری مستقیم دولت عراق برای مبارزه با گروه داعش را رد می‌‌کنند و از طرف دیگر در نشست کشورهای غربی برای پایان دادن به قضیه داعش شرکت می‌کنند؛ حال باید پرسید اگر آنها واقعاً خواستار مبارزه با داعش هستند چرا از اول با عراق همکاری نکردند؟

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان