اختلاف ۳۷ میلیون دلاری ایران و هند بر سر ارزش یک شرکت منحل شده

اختلاف 37 میلیون دلاری ایران و هند بر سر ارزش یک شرکت منحل شده

خبرگزاری تسنیم: منابع هندی از اختلاف ایران و هند بر سر ارزش شرکت منحل شده کشتیرانی ایران و هند خبر دادند و اعلام کردند این اختلاف مانع تقسیم شرکت مزبور شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکونومیک تایمز، شرکت کشتیرانی دولتی هند در مورد ارزش گذاری یک شرکت 39 ساله مشترک با ایران که منحل شده، با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دچار اختلاف شده است.

خطوط کشتیرانی ایران و هند، که به دلیل تحریم های وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه ایران سود دهی خود را از دست داده بود، سال گذشته منحل اعلام شد.

شرکت کشتیرانی هند، که درخواست دریافت پول 49 درصد از سهام خود در این شرکت را کرده بود، ارزش دارایی های خطوط کشتیرانی ایران و هند را 132 میلیون دلار برآورد کرده است.

اما خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، که دیگر سهامدار اصلی این شرکت منحله محسوب می شود، ارزش دارایی های خطوط کشتیرانی ایران و هند را 95 میلیون دلار ارزیابی کرده است.

یک مقام آگاه هندی در این باره اظهار داشت: «مقامات این دو شرکت در خصوص این موضوع با یکدیگر مذاکره کرده اند. اگر آنها نتوانند به راه حلی دست یابند، ما به وزارت امور خارجه هند رجوع خواهیم کرد، زیرا آنها مرجع بهتری برای رساندن ما به یک توافق خوب خواهند بود.»

کمیته امور اقتصادی کابینه هند، سال گذشته، انحلال این شرکت را اعلام کرد. در ماه آوریل، شیو شانکار منون مشاور سابق امنیت ملی دولت هند پیشنهاد کرد که یکی از دو طرف دارایی های این شرکت را حفظ کند و طرف دیگر پول سهم خود را دریافت نماید. این پیشنهاد پس از آن اعلام شد که شرکت کشتیرانی هند اعلام کرد اجرای تصمیم کابینه هند در منحل کردن این شرکت و تقسیم دارایی های آن دشوار است، زیرا مقررات ایران در این زمینه پیشنهاد دیگری دارد.

ارون کومار گوپتا، رئیس شرکت کشتیرانی هند گفت: «ما امیدواریم که تا پایان ماه جاری به توافقی نسبی دست بیابیم.» شرکت کشتیرانی ایران و هند دارای 6 کشتی است که 2 فروند از آنها توسط دولت چین توقیف شده اند. تنها یک کشتی برای این شرکت درآمد زایی دارد.

انتهای پیام/ 74

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه