قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۹۷ دلار و ۶۶ سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت روز جمعه زیر 98 دلار باقی ماند، اما به دلیل احتمال کاهش تولید نفت اوپک، در مسیر ثبت اولین هفته افزایشی در طی 3 هفته اخیر قرار گرفت.
این هفته دبیرکل اوپک اعلام کرد که این سازمان ممکن است به زودی تولید خود را کاهش دهد. این در حالی است که به دلیل بروز ناآرامی در لیبی، تولید نفت این کشور مجددا کاهش یافته است.
به دلیل رشد تولید نفت به خصوص از جانب آمریکا و پیشی گرفتن عرضه از تقاضا، قیمت نفت برنت از روز 9 سپتامبر تاکنون زیر 100 دلار باقی مانده است.
تقویت ارزش دلار نیز روز جمعه بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشت، زیرا قیمت کالاهایی مثل نفت که به دلار ارزش گذاری می شوند را برای دارندگان سایر ارزها گران تر ساخت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 4 سنت کاهش به 97 دلار و 66 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه اکتبر نیز با 5 سنت کاهش به 93 دلار و 2 سنت رسید. هر دو شاخص نفتی روز پنجشنبه، بزرگترین کاهش قیمت یک روزه خود در طی بیش از دو هفته اخیر را تجربه کردند.
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «با توجه به اینکه شاخص های اقتصاد کلان همچنان نسبتا ضعیف هستند، من معتقدم که قیمت نفت خام همچنان تحت فشار خواهد بود.»
ضعیف بودن قیمت مسکن در چین بر چشم انداز منفی اقتصاد این کشور اضافه کرده و نگرانی ها از کاهش مصرف فلزات کلیدی را افزایش داده است.
در سایر نقاط جهان، آمارهای هفتگی آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور افزایشی قابل توجه داشته است. این رقم ممکن است با توجه به ورود پالایشگاه های آمریکا به فصل تعمیرات، در هفته های آینده افزایش یابد.
انتهای پیام/ 77

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه