انصارالله: از هوشیاری یمنی‌ها تقدیر می‌کنیم/ تکفیری‌ها بدنبال آشوب در صنعا هستند

انصارالله: از هوشیاری یمنی‌ها تقدیر می‌کنیم/ تکفیری‌ها بدنبال آشوب در صنعا هستند

خبرگزاری تسنیم: جنبش انصار الله یمن با ستایش از هوشیاری و سطح بالای مسئولیت پذیری مردم شهر صنعا هشدار داد که عناصر تکفیری داعشی با آمدن به این شهر بدنبال ایجاد آشوب و منحرف کردن اهداف عادلانه انقلاب هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام امروز جمعه در بیانیه ای که در پایگاه اطلاع رسانی جنبش انصار الله در اینترنت منتشر شد، به تشریح جزئیات حوادث اخیر صنعا پرداخت و گفت: جنبش انصارالله به مردم عزیز و بزرگوار یمن بویژه اهالی شهر صنعا به خاطر نشان دادن هوشیاری بالا و حس میهن پرستی خودشان درود می فرستد.

وی افزود: این هوشیاری و میهن پرسی باعث شده است تا مردم اگاهی کاملی از حقیقت تحولات و حوادث جاری داشته باشند.

محمد عبدالسلام گفت: ما در راستای اطمینان بخشی بیشتری که مرحله کنونی می طلبد، بار دیگر تاکید می کنیم حوادث جاری در برخی مناطق در شهر صنعا به هدف حفاظت از تظاهرات کنندگان و تحصن کنندگان مسالمت جو و تمایل فراوان برای کشیده نشدن اوضاع به وضعیت ناگوار صورت می گیرد تا اینکه آن روزهای خونین در خیابان فرودگاه و جلوی مقر نخست وزیری تکرار نشود. این اقدامات همچنین برای مقابله با عناصر داعشی ِ تکفیری صورت می گیرد که صاحب نفوذان آنها را برای ایجاد هرج و مرج و شک و تردید ایجاد کردن در مردم در خصوص امکان پیروزی انقلاب آنها و منحرف کردن آن از اهداف عادلانه اش به صنعا آورده اند.

عبدالسلام از همه تشکل های سیاسی و سندیکاها و قبایل یمن و نیروهای وفادار و یاری کننده به انقلاب برای همکاری مثبت آنها تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که سایر یگان های ارتش و نیروهای امنیتی به این نکته توجه کنند که آینده یمن و امنیت و ثبات آن در گرو بازگشت اعتماد بین آنها و ملت است و این امر تلاش زیادی را در داخل نهاد ارتش ایجاب می کند تا ارزش های ملی را - بدور از گرایش های حزبی و گروهی و مسئولانی که به خاطر محاسبات شخصی خود و به زیان ملت و کشور یمن بدنبال گسستن این نهاد از درون هستند- در دستور کار خود قرار دهد.

وی بر ضرورت این نکته تاکید کرد که همه نیروهای سیاسی کشور بدون استثنا برای مقابله با همه چالش ها با هم تفاهم کنند تا اینکه ملت بزرگ یمن بتواند از این مرحله حساس تاریخ معاصر خود عبور کند.

مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله به‌عهده دارد.

جنبش انصار الله درباره انفجار اوضاع یمن در صورت ادامه بی توجهی حکومت به خواسته های مردم که این جنبش رهبری آن را برعهده دارد، هشدار داده است.

عناصر تکفیری و نیروهای نظامی مورد حمایت سیاستمداران یمنی دیروز و شب گذشته در شمال صنعا با نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله که کار حفاظت از معترضان و تحصن کنندگان را برعهده دارند، درگیر شدند که درجریان آن شماری کشته یا زخمی شدند.

در همین حال، روزنامه سعودی عکاظ نیز امروز جمعه براساس اطلاعات خود نوشت: رئیس جمهور یمن به ارتش خود دستور استفاده از زور را داده و محمد ناصر احمد وزیر دفاع را مامور فرماندهی لشکر یکم زرهی و عملیات نظامی در سراسر شهر صنعا –درپی سرپیچی الحاوری فرمانده این لشکر- کرده است.

به نوشته عکاظ، ارتش یمن ممکن است از نیروهای هوایی در ساعات آینده در صورت به زعم این روزنامه عدم پاسخ مثبت انصار الله به درخواست ها برای حفظ صلح و امنیت داخلی، استفاده کند.

دولت یمن از حمایت عربستان سعودی برخوردار است. این کشور همچنین از حزب اصلاح یمن متشکل از گروههای تکفیری حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی می کند.

در همین حال، علی البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با رد ادعای تسلط بر مناطقی از شمال صنعا تاکید کرد که اقداماتش تنها برای دفاع در برابر حملات است.

وی گفت: ما سعی نداریم منطقه ای را اشغال کنیم و تنها به دفاع از مناطقی پرداختیم که در معرض تجاوز و حمله قرار می گرفتند.

البخیتی افزود: جنبش انصار الله قصد دارد امنیت راه ها را تامین کند تا مناطق که تحت سلطه نظام حاکم هستند، امکان پیوستن به تحصن این جنبش را در صنعا پیدا کنند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان