نقش صهیونیست‌ها در تسلط تروریست‌های سوری بر جولان

نقش صهیونیست‌ها در تسلط تروریست‌های سوری بر جولان

خبرگزاری تسنیم: تروریست‌های سوری در تعامل با رژیم صهیونیستی در جولان استحکامات سوریه بر ضد اسرائیل را هدف قرار می‌دهند و تل آویو نیز خدمات پزشکی و لجستیک و نظامی به آنها ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المیادین، ارتش سوریه موفق شده یکی از بلندی‌های مقابل تل مسحره در جولان اشغالی را از تروریست‌ها باز پس گیرد. نیروهای هوایی ارتش سوریه نیز روستاهای نوار مرزی را موشک باران کرده است، این در حالی است که سیاست های رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های مسلح در نوار مرزی همچنان ادامه دارد.

منابع نظامی سوریه اعلام کردند که ارتش این کشور موفق شده یکی از تپه‌های مقابل تل مسحره که در دست تروریست‌های مسلح قرار داشته و آنها اخیرا به این منطقه مسلط شده بودند را باز پس گیرد. این در حالی است که مرکز مخالف دولت موسوم به دیده بان سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور حملاتی را در روستای الحمیدیه و جیاتا الخشب و اوفانیا و طرنجه و بیرعجم و البریقه انجام داده است. عناصر مسلح النصره و گردان های مسلح دیگر اخیرا موفق شده‌اند بخش‌هایی از منطقه مرزی در بلندی‌های جولان را از دست ارتش سوریه خارج کرده و به تصرف خود در آورند.

عناصر مسلح تحت حمایت اشغالگران اسرائیلی موفق شدند این منطقه را تصرف کنند. تروریست‌های النصره و جبهه اسلامی و جبهه انقلابیون سوریه و جماعت بیت المقدس درگیریها با ارتش سوریه را بر اساس اهداف و نقشه‌های اسرائیل دنبال می‌کنند. اسرائیل در این منطقه مانع از استقرار نیروهای تروریست نمی‌شود، بلکه بر عکس مواضع ارتش سوریه که مسئول حمایت از امنیت منطقه است را موشک باران می کنند تا روند عملیات عناصر مسلح را تسهیل کرده و به آنها در تسلط بر منطقه کمک کنند.

آنها هیچ تلاشی برای حمایت از نیروهای اندوف که دو بار مورد ربایش قرار گرفته اند، از خود نشان نمی دهند، آنها حتی از توافق آتش بس خود نیز حمایت نمی کنند.  این در حالی است که سازمان ملل به جای اقدام عملی تنها به ارائه گزارشهایی از همکاریهای اسرائیل و مخالفان سوریه از مارس گذشته تاکنون بسنده کرده است.

محمد خیر عکام استاد رشته حقوق در دانشگاه دمشق می گوید که توافق جداسازی نیروها در مرزها به مثابه آتش بس بین دو ارتش است که با هم در حالت جنگ قرار دارند، هر تحرکی از سوی یک طرف بر ضد طرف مقابله باید بعد از کسب اجازه از سازمان ملل متحد  باشد. اسرائیل اینگونه مدعی می شود که می خواهد منطقه ای بی طرف را بین نیروهای سوری و نیروهای خود ایجاد کند. این رژیم از ماهها قبل به دنبال پیاده کردن این ایده بوده و گردان های مسلح نیز در این راستا بخش‌هایی از نقاط پشتیبانی ارتش سوریه و استحکامات بلندی های جولان را از بین برده اند و برخی از گردانهای اطلاعاتی ارتش سوریه را نیز در حیاتا الخشب منهدم کرده اند. آن ها رادارهای مرج السلطان و بلندی‌هایی که بر گذرگاه های درعا و القنیطره مشرف است را به کنترل خود گرفته‌اند. همه این ها اهدافی است که در ارتباط با حمایت از سوریه در برابر اسرائیل مفید است و هیچ ارتباطی به نقشه درگیری‌های داخلی ندارد، البته ارتش سوریه همچنان با تقویت مراکز استقرار خود پاتک‌هایی را برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام می دهد.

در این راستا عز الدین سطاس کارشناس مسایل نظامی با اشاره به عملیات ارتش در بازپس گیری مناطق مرزی اشغال شده می‌گوید که اسرائیل تا زمانی که گروهی وجود دارد که می تواند اهداف این رژیم را تامین کند، در ایجاد جنگ های پرهزینه ریسک نمی کند. البته تاخیر در بازپسی گیری این اراضی به نفع ارتش سوریه نیست.

کمربند امنیتی اسرائیل که عناصر مسلح تروریست در جولان آن را ترسیم کرده‌اند، نقش اساسی در ارائه خدمات بهداشتی و تحویل دستگاه های ارتباطی به تروریست ها و انتقال زخمی های تروریست ها به بیمارستان های اسرائیل داشته است و اسرائیل همچنان اطلاعاتی از گردانهایی که حمله اخیر به مواضع تروریست ها را انجام داده اند، به آنها داده و در پوشش آتش برای پیشروی آنها نیز شرکت داشته است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان