بنیان خانواده با تبعیت از دستورات الهی استحکام می‌یابد


بنیان خانواده با تبعیت از دستورات الهی استحکام می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سنندج گفت: تا زمانی که زن و مرد زندگی مشترک خود را بر مبنای دستورات الهی ادامه دهند موفق بوده و بنیان خانوادگی آنها مستحکم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد  با تاکید بر ضرورت تقویت بنیان های خانواده در جامعه، به آیه 21 سوره مبارکه روم اشاره و اظهار کرد: از نشانه های پروردگار آن است که برای بشر از جنس خودش جفتی قرار داد تا مسئله توالد و تناسل صورت گیرد و آنها را به گونه ای آفرید که هر یک به تنهایی ناقص و محتاج به دیگری باشند.

وی گفت: چون هر ناقصی جویای کمال است و این همان میل و شهوتی است که خداوند آن را در هر یک از این دو جفت به امانت نهاده است، تا به واسطه یکدیگر به آرامش و کمال برسند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه خداوند در میان زنان و مردانی که با هم زندگی مشترک می کنند مودت و رحمت قرار داده است، خاطرنشان کرد: مودت یعنی محبتی که اثر آن در عمل ظاهر باشد و رحمت یعنی نوعی تأثیر نفسانی که از مشاهده محرومیت شخصی که کمالی را ندارد و محتاج به رفع نقص است در نفس پدید می آید و شخص را وا می دارد که کمبود و نقص آن طرف مقابل را برطرف کند.

وی افزود: همین رحمت و مودت سبب می شود که در جامعه کوچک خانواده، مرد کمر به رفع احتیاجات همسر و فرزندانش ببندد و زن نیز در این مسیر یار و یاور او باشد.

ماموستا خدایی با بیان اینکه تا زمانی که زن و مرد زندگی مشترک خود را بر مبنای دستورات الهی ادامه دهند موفق بوده و حرمت و احترام دارند، تصریح کرد: متاسفانه در دنیای امروز که عصر دانایی است شاهد مرسوم شدن عاداتی در میان برخی خانواده ها هستیم که در نزد خدا و تعالیم الهی مذموم و باطل هستند.

وی گفت: دست اندرکاران امور در جامعه اسلامی باید با فرهنگ سازی، زمینه قرار گیری خانواده ها در مسیر احکام الهی در راستای تقویت بنیان های خانواده را فراهم کنند.

امام جمعه سنندج با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر لزوم شرکت آحاد جامعه در جشن عاطفه ها برای کمک به دانش آموزانی که بضاعت مالی برای تهیه اقلام مورد نیاز تحصیل را ندارند، تاکید کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon