تکیه بر وحدت، نیاز امروز جهان اسلام است


تکیه بر وحدت، نیاز امروز جهان اسلام است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بانه تکیه کردن بر نقاط وحدت بخش در جامعه اسلامی را ضرورت حال حاضر جهان اسلام دانست و گفت: هر عملی که وحدت جامعه اسلامی را مخدوش کند حرام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، ماموستا عبدالله حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک فرا رسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی تلاش برای بالا بردن علم و معلومات را یک عبادت بسیار ارزشی ارزیابی و اظهار کرد: کسانی که در این راه مقدس در تلاش و کوشش هستند نزد خدواند از اجر بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی گفت: همه دست اندرکاران امور جامعه باید راه از بین بردن موانع تحصیلی و بالا بردن امکانات آموزشی دانش آموزان خود را مسئول بدانند.

امام جمعه بانه به بررسی اهمیت علم در دین مبین اسلام پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر تاکیدات مکرر قرآن بر اهمیت علم در روایات و احادیث متعدد هم به این مهم به صراحت اشاره شده و آنچه که در مجموع می تواند نتیجه اهمیت علم باشد این است که اسلام به شدت مخالف جهل و نادانی است و علم آموزی یک عبادت ارزشمند در نزد خداوند متعال است.

وی تلاش برای بالا بردن اهمیت دانش در جامعه را وظیفه‌ای دینی دانست و گفت: تا زمانی که علم از اهمیت بالا در بین مردم برخوردار باشد آن جامعه در راه رسیدن به اهداف و برنامه‌های تعیین شده موفق است و همین اصل هم سبب شده که اهمیت نگاه به علم تنها به قشر خاصی محدود نشود بلکه هر کسی که در برابر ترقی جامعه خود را مسئول می داند باید در ترویج علم خود را متعهد بداند.

ماموستا حیدری با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در این ایام گفت: مسلما این اندیشه که همه در مقابل سرنوشت یکدیگر مسئولیت داریم امروز در بین دیدگاه های مختلف ترویج داده شده و همه باید در راستای رفع کمبودها و کاستی های که برخی از افراد دارند خود را ملزم به همکاری بدانیم و برگزاری جشن عاطفه ها در راستای کمک به دانش آموزان کم بضاعت یک اقدام پسندیده است که شرکت گسترده در این حرکت ارزشی و دینی نشان دهنده باورهای دینی مردم است.

وی بر اهمیت وحدت مسلمانان تأکید کرد و افزود: تفرقه همان مسئله‌ای است که در دهه‌های گذشته راه را برای ورود دشمنان به عرصه‌های مختلف و وارد کردن ضربه‌های جدی به جامعه اسلامی میسر کرد.

امام جمعه بانه برجسته کردن نقاط وحدت بخش را کلیدی ارزشی در ایجاد اتحاد بین مسلمانان دانست و گفت: بررسی مسائلی که جز تفرقه و از هم پاشیدن باورهای دینی چیزی دیگری در بر ندارد کار صحیحی نیست و بنا بر احادیث و روایات متعدد این عمل حرام بوده و گناه محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در صدر اسلام همین امر اتحاد و وحدت سبب شد که مسلمانان در تمام برنامه ها و اهداف تعیین شده موفق باشند و امروز هم باید اتحاد محوری به عنوان راهکاری ارزشمند در تجدید قوای مسلمانان در برابر دشنمان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon