ابوردینه: چند هفته آینده برای فلسطین سرنوشت ساز و مهم است

ابوردینه: چند هفته آینده برای فلسطین سرنوشت ساز و مهم است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رئیس این تشکیلات از امروز جمعه یک حرکت سیاسی مهم را آغاز می‌کند و چند هفته آتی برای قضیه فلسطین مهم و سرنوشت ساز است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «نبیل ابو ردینه» گفت که «محمود عباس» امروز جمعه با سفر به فرانسه و دیدار با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور این کشور، یک حرکت سیاسی فعال و مهم را آغاز می کند.

وی افزود که عباس قرار است پس از دیدار با اولاند برای دیدار با تعدادی از مقامات جهان با هدف جلب حمایت بین المللی از قضیه فلسطین به نیویورک سفر کند و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز 26 ماه جاری نیز سخنرانی خواهد کرد.

ابوردینه تصریح کرد که چند هفته آینده برای قضیه فلسطین چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی و قضیه مربوط به بازسازی نوار غزه و تشکیل دولت مستقل فلسطین، سرنوشت ساز و مهم خواهد بود.

وی اظهار داشت: ما دیگر نمی توانیم در این وضعیت کنونی بمانیم و در نتیجه هدف از این حرکت فعال سیاسی نیز رساندن این پیام به جهانیان است که زمان احقاق حقوق ملت فلسطین از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف فرا رسیده است.

این در حالی است که رسانه های خبری امروز گزارش دادند که «فرانسوا اولاند» در دیدار با «محمود عباس» در پاریس، طرح جدید فرانسه برای خروج از بن بست بوجود آمده در مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را مطرح خواهد کرد.

برخی منابع صهیونیستی به نقل از منابع کاخ الیزه گزارش دادند که فرانسه پیشنهاد جلب حمایت بین المللی از توافقات حاصله بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و قرار دادن موارد توافقی به عنوان چارچوبی برای مذاکرات راه حل دائمی را مطرح می کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان