مدیر سیا به بی‌اعتمادی مردم آمریکا به نهادهای اطلاعاتی اعتراف کرد


مدیر سیا به بی‌اعتمادی مردم آمریکا به نهادهای اطلاعاتی اعتراف کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" ضمن ابراز نارضایتی از نحوه نظارت سنا و رسانه های خبری آمریکا تلویحا به بی اعتمادی افکار عمومی نسبت به نهادهای اطلاعاتی اذعان کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، جان برنان مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در یک کنفرانس اطلاعاتی تاکید کرد که من قطعا بر این باورم که اعتماد افکار عمومی همه کارها و وظایف ما را آسان تر و بهتر می کند.

بر اساس این گزارش در حالی که قرار است گزارش کمیته اطلاعات سنای آمریکا در خصوص شکنجه های سیا طی هفته های آینده منتشر شود، برینان از نحوه نظارت سنا و رسانه های خبری بر عملکرد نهادهای اطلاعاتی ابراز نارضایتی کرده است.

برینان در گفت‌وگویی داغ با ناظران بر عملکرد سیا در مجلس سنای کنگره گرفتار شد ناظرانی که به دنبال نقض امنیتی صورت گرفته توسط مقامات سیا که با هدف مختل کردن دسترسی ناظران کمیته سنا بر اسناد شکنجه سیا صورت گرفته بود، به طور چشمگیری نظارت خود را بر فعالیت های این سازمان جاسوسی را تشدید کرده اند.

دایان فاین اشتاین رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا 11 مارس گفته بود که سیا رایانه های کمیته اطلاعاتی سنا را مورد جستجو و تفتیش قرار داده است.

برنان که در ابتدا این مساله را تکذیب کرده بود سپس در ماه جولای در نشست شورای روابط خارجی از این اقدام مقام های سیا عذرخواهی کرد.

ولی برنان از اقدام ماه مارس خود در نقض امنیتی صورت گرفته دفاع کرد و اتهامات مطرح شده توسط فاین اشتاین را البته بدون اشاره به نام وی تکذیب نمود.

گزارش سنا که انتظار می رود بخشی از آن از حالت محرمانه خارج شود اعلام می کند که شکنجه های سیا پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 میلادی بی رحمانه تر و کم اثرتر از آن چیزی بوده که برای دولت بوش و کمیته نظارتی سنا به تصویر کشیده شده بود. بسیاری از جمهوری خواهان این کمیته و خود سیا پیش از این کشفیات این گزارش را رد کرده و آن را غیر دقیق خوانده اند.

همراه با برنان، مایکل راجرز مدیر جدید آژانس امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرده است که وی می خواهد اعتماد عمومی مردم را نسبت به این آژانس ارتقا دهد چرا که اعتماد عمومی نسبت به این نهاد به واسطه جاسوسی های گسترده تلفنی و دیجیتال که از سوی ادوارد اسنودن فاش شده کاهش یافته است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان