۱۷۰ روستای گرمی از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند


170 روستای گرمی از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: با تخصیص ۳ میلیارد تومان اعتبار جدید آبرسانی به ۱۷۰ روستا در قالب ۳ مجتمع بزرگ آبرسانی تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام میرقمست موسوی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: بخش عظیمی از این اعتبارات از محل 180 که در اختیار نمایندگان است تامین می شود و بخشی نیز از محل اعتبارات ملی مصوب مجلس برای توسعه آبرسانی ثابت و سیار به روستاها تامین می شود.

وی افزود: در حال حاضر نیمی از روستاهای شهرستان گرمی از آب پایدار و مطمئن برخوردار نیستند به طوری که در برخی از روستاها در طول 24 ساعت شبانه روز بین یک تا 2 ساعت آبرسانی به شکل سیار و یا موقت انجام می شود که این گلایه های روستانشینان را سبب شده است.

موسوی بیان کرد: خشکسالی های که امروزه در کشور رخ داده مانع از آن شده تا دولت و مجلس بتوانند به شکل کامل در این حوزه سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند چرا که گستردگی خشکسالی و تبعات ناشی از آن در کشور به حدی نگران کننده است که حتی منابع آب پایدار استان های مختلف در معرض تهدید و بحران واقع شده است.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی تکمیل سدهای معیشتی را در روستاها با تزریق 29 میلیارد تومان اعتبار ضروری خواند و گفت: احداث 6 سد معیشتی جزو اولویت های جدی است که سعی می شود با تکمیل آنها بخشی از دغدغه های کشاورزی و تامین آب روستاییان در کشت و زرعشان برطرف شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در قالب تشکیل جلسات مشترک با دولتمردان و حضور در کمیسیون های تخصصی که وزرای کشاورزی و نیرو در آنها دیدگاه هایشان را در مهار خشکسالی اعلام می کنند سعی می کنند برنامه ریزی ها به سمتی باشد تا پایداری تولید اتفاق افتاده و بخشی از دغدغه ها، نگرانی ها و آسیب ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon