پرداخت تسهیلات ۶ میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی به کشاورزان دیری


پرداخت تسهیلات 6 میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی به کشاورزان دیری

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر گفت: برای برطرف شدن مشکلات حوزه کشاورزی در این شهرستان امسال شش میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزان پرداخت شده است.

 عیسی محمد دوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دیر، با بیان اینکه 150 میلیون قطعه نشا گوجه فرنگی در گلخانه‌های دیر تولید و در اراضی کشاورزی کشت شد اظهار کرد: عملیات انتقال نشا گوجه فرنگی به اراضی پایان یافت و اکنون 150 میلیون  قطعه نشا گوجه فرنگی در این اراضی کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه نشا گوجه فرنگی در 7هزار و 500 هکتار از اراضی کشت شده است گفت: شهرستان دیر از قطب‌های مهم تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور محسوب می‌شود بگونه‌ای که امسال پیش بینی تولید 420 هزار تن گوجه فرنگی می شود.

مدیرجهاد کشاورزی دیر با بیان اینکه بیشتر اراضی تولید گوجه فرنگی در منطقه بردخون است گفت: از 7هزار و 500 هکتار اراضی کشت گوجه فرنگی خارج از فصل 3 هزار هکتار در بردخون، 2 هزار و 500 هکتار در ابدان و مابقی در لمبدان، و دوراهک است.

محمددوست با اشاره به اینکه توجه به تغییر شیوه‌های آبیاری و استفاده از ابیاری نوین در دستور کار است گفت: از 7 هزار و 500 هکتار اراضی دیر بیش از 6 هزار و 500 هکتار آن به صورت آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود و مابقی نیزبه صورت سنتی آبیاری می‌شود.

وی، از پرداخت تسهیلات اعتباری به کشاورزان دیری خبرداد و گفت: در نیمه نخست امسال برای برطرف شدن مشکلات حوزه کشاورزی در شهرستان دیر شش میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرجهاد کشاورزی دیر افزود: 3 میلیارد ریال برای توسعه گلخانه‌های تولید نشا وگیاهان مورد نیاز و 3 میلیارد ریال هم برای توسعه خط مکانیزاسیون کشاورزی در دیر پرداخت شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon