بیشتر راه‌های روستایی شهرستان بافت نیاز به ترمیم دارند


بیشتر راه‌های روستایی شهرستان بافت نیاز به ترمیم دارند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه منطقه گردشگری خبر بافت به امضا منعقد شده است،گفت: در حال حاضر بیشتر راه‌های روستایی این شهرستان نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بافت، علیرضا منظری توکلی ظهر امروز در دومین جشنواره گردو در روستای سیف‌الدین از توابع دهستان گوغر شهرستان بافت، اظهار کرد: استاندار کرمان عامل مهم توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه گردوی این شهرستان از شهرت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: مثلث توسعه اقتصادی که یکی از ابتکارات استاندار کرمان است، در شهرستان بافت تشکیل شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم و مسئولان شهرستان بافت آمادگی دارند که فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنند.

منظری توکلی، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه مناطقی بکر و قابل سرمایه‌گذاری هستند.

وی افزود: طرح‌های استان کرمان در سطح کشور قابل اجرا هستند و کشاورزان باید در طرح پلیس یا همیار آب استان کمک کنند تا سطح زیرکشت کشاورزی در این خطه افزایش یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سدهای سردشت، سرمشک و سایر سدهای خالی در این مناطق که عامل مهمی در افزایش آب هستند، باید به بهره‌برداری برسند.

منظری توکلی، اظهار کرد: گردو محصول خوبی است به شرطی که شرایط فرآوری آن در همین منطقه ایجاد شود که البته تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار و متوازن نیازمند صنایع تبدیلی است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه ایجاد خط راه‌آهن کرمان، بافت، سیرجان و هرمزگان با یک شرکت معتبر به امضا رسیده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تفاهم‌نامه منطقه گردشگری خبر شهرستان بافت نیز توسط استاندار کرمان امضا و منعقد شده است.

منظری توکلی با تاکید بر اینکه 23 کیلومتر از  باند دوم جاده بافت به کرمان باقی مانده که باید تکمیل شود، اظهار کرد: بیشتر راه‌های روستایی این شهرستان نیز باید ترمیم و یا بازسازی شوند.

وی تصریح کرد: معادن بافت مانند گنجی هستند که مردم روی آن گرسنه خوابیده‌اند و از سوء مدیریت‌ها رنج می‌برند.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاشت گردو نیاز به آموزش دارد، گفت: گردوکاران باید با اصلاح نهال، کاشت، برداشت و نیز اصلاح شیوه‌های آبیاری بیشتر آشنا شوند.

منظری توکلی با بیان اینکه باید به صنعت گردشگری شهرستان بافت توجه ویژه شود، افزود: در شرایطی که صنعت گردشگری در این شهرستان رونق بگیرد سبب رفع بیکاری جوانان نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک جشنواره غلات در شهرستان ارزوئیه و جشنواره محصولات دامی و عسل در شهرستان رابر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon