جنگنده‌های دولت یمن مواضع حوثی‌ها را در شرق صنعاء بمباران کردند

جنگنده‌های دولت یمن مواضع حوثی‌ها را در شرق صنعاء بمباران کردند

خبرگزاری تسنیم: جنگنده‌های دولت یمن مواضع حوثی‌ها در شرق صنعا را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، جنگنده‌های دولت یمن مواضع حوثی‌ها در شرق صنعا را بمباران کردند.

روز گذشته در درگیری بین نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و گروههای تکفیری مورد حمایت یگان های نظامی طرفدار آل احمر که به شهر صنعا پایتخت یمن منتقل شد، 40 تن کشته شدند.

نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و قبایل هم پیمان آنها روز گذشته نیز در نبرد خود با گروههای تکفیری توانستند بر منطقه همدان در شمال شهر صنعا پایتخت یمن و پادگان السلان در استان جوف کنترل یابند.

این نیروها بعد از کنترل بر منطقه الغیل در استان جوف، به سمت پادگان بزرگ السلان پیشروی کردند.
منطقه القابل و منطقه شملان در شمال شهر صنعا نیز شاهد درگیری های شدید بین نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و قبایل هم پیمان آنها و گروههای تکفیری طرفدار حزب الاصلاح بود.

عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور یمن در دیدار با سفرای 10 کشور ناظر بر اجرای طرح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت که آنچه که در صنعا در حال رخ دادن است تلاشی برای کودتا است.

وی افزود که گروه الحوثی اوضاع میدانی را در پایتخت بر هم زده است.

رئیس جمهور یمن گفت: تلاش‌های رو به افزایشی از سوی حوثی‌ها در صنعا وجود دارد که هدف آن سرنگون کردن حکومت است.

جمال بن عمر نماینده سازمان ملل که امروز جمعه (28 شهریور) برای دیدار با 7 عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله به صعده واقع در شمال یمن رفته بود بدون توافق با حوثی‌ها به صنعا بازگشته است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان