مجوز احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی شهرستان سروآباد صادر شد


مجوز احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی شهرستان سروآباد صادر شد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی شهرستان سروآباد صادر شده و حامی مالی این پروژه بزرگ یک شرکت چینی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سروآباد، امید کریمیان ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سروآباد، به عملکرد شش ماهه خود در سال 93 اشاره و اظهار کرد: پروژه‌هایی که در شهرستان مریوان افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید در توسعه و آبادانی شهرستان سروآباد نیز موثر و به یکدیگر مرتبط هستند.

وی عملیات راهسازی به روستاهای تخان، انجمنه، دل و دلمرز شهرستان سروآباد را یادآور شد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه شهرستان سروآباد، پروژه راهسازی کامیاران به سروآباد است که پیمانکار آن مشخص و هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه مهم فعال شده است.

اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان سروآباد

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیمه ناتمام ماندن بیمارستان سروآباد، تصریح کرد: بیمارستان 32 تختخوابی شهید چمران شهرستان سروآباد، هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امسال با پیگیری های به عمل آمده مبلغ 20 میلیارد ریال برای تکمیل آن تخصیص داده شد.

وی گازرسانی به روستاهای سروآباد را یادآور شد و گفت: خوشبختانه امسال توانستیم پروژه گاز رسانی به شهر هورامان و چهار روستای اطراف آن با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و همچنین گازرسانی به روستاهای منطقه ژاورود، پایگلان، ژنین و چشمیدر این شهرستان را اجرایی که هم اکنون این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

سروآباد، تنها شهرستان کردستان است که سد ندارد

کریمیان یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرستان سروآباد را احداث سد بلبر عنوان کرد و افزود: تنها شهرستانی که در استان کردستان سد ندارد سروآباد است که با وجود اخذ اعتبارات در 3 سال پیاپی، محیط زیست با اجرای این پروژه مخالفت کرده ولی خوشختانه امسال نیز مجوز احداث این سد را از محیط زیست دریافت کردیم.

وی اظهار کرد: محیط زیست با احداث کارخانه سیمان این شهرستان نیز مخالفت میکرد که ‌با پیگیری‌های به عمل آمده مجوز احداث این کارخانه نیز صادر شد.

اخذ مجوز احداث نیروگاه 1000 مگاواتی شهرستان سروآباد

نماینده مریوان و سروآباد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 1000 مگاواتی شهرستان سروآباد را یادآور شد و افزود: مجوز احداث این پروژه مهم و بزرگ استان کردستان در شهرستان سروآباد اخذ شده که اسپانسر آن یک شرکت چینی است و در آینده ای نزدیک صادرات برق به کشور همسایه عراق را با اتمام این پروژه شاهد هستیم.

اختصاص یک میلیارد و 340 میلیون ریال برای بهسازی مسیر مریوان سنندج

وی با اشاره به بهسازی مسیر مریوان سنندج خاطرنشان کرد: امسال توانستیم با رایزنی های به عمل آمده و پیگیری های انجام شده از سوی استاندار کردستان مبلغ یک میلیارد و سیصد و چهل میلیون ریال برای فعال کردن این پروژه مهم دریافت کنیم که در این مسیر 3 تونل 1200 متری، تونل 300 متری و یک تونل 2000 متری در حال احداث است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon