آژانس: ایران اقداماتی را در راستای اجرای توافق هسته‌ای تمدید شده اتخاذ کرده است

آژانس: ایران اقداماتی را در راستای اجرای توافق هسته‌ای تمدید شده اتخاذ کرده است

خبرگزاری تسنیم: رویترز خبر داد که گزارش ماهانه سازمان انرژی اتمی نشان می‌دهد ایران اقداماتی را در راستای اجرای شرایط توافق هسته‌ای موقت تمدید شده با شش قدرت جهانی اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مشاهده کرده که طی آن اعلام شده ایران اقداماتی را در راستای اجرای شرایط توافق هسته‌ای موقت  تمدید شده با شش قدرت جهانی اتخاذ کرده است.

رویترز در گزارش خود نوشت که یافته‌ها در گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است توسط غربی‌ها به‌عنوان نشانه مثبتی تلقی شود.

گزارش آژانس این موضوع را شفاف ساخته که ایران همچنان عمل به تعهدات خود بر اساس توافق مقدماتی سال گذشته که با شش قدرت جهانی حاصل شد، پایبند مانده است.

به‌علاوه همان‌طور که تمدید چهارماهه این توافق مورد موافقت قرار گرفت، ایران قبول کرد که مقداری از اورانیوم با غنای بالای خود را به اکسید برای تولید سوخت تبدیل کند.

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 از صبح جمعه در نیویورک آغاز شده است.

این اولین دور از مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی پس از عدم توافق در مذاکرات ماه جولای بود. در پی پایان بازه زمانی شش‌ماهه منعقده در توافقنامه موقتی ژنو "برنامه مشترک اقدام" دیپلمات‌ها توافق کردند که مذاکرات را برای یک دوره چهارماهه دیگر تا 24 نوامبر (3 آذر) تمدید کنند.
پیش‌بینی می‌شود نشستی در سطح وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده نیز در نیویورک برگزار شود.
ایران و 6 کشور  آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان طی یک سال اخیر در حال مذاکره برای رسیدن به توافقی جامع درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان هستند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت