آثار تاریخی شهرستان دامغان احیا می‌شود


آثار تاریخی شهرستان دامغان احیا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ موجود گردشگری شهرستان دامغان گفت: بسیاری از آثار تاریخی دامغان ارزش جهانی دارند.

محمد حسن طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دامغان، اظهار کرد: برخی از آثار تاریخی دامغان می‌تواند در سطح جهانی، معرف تاریخ و فرهنگ کل کشور و شهرستان دامغان با پیشینه چندین هزار ساله باشد.

وی با اشاره به برخی از آثار مهم تاریخی موجود در شهرستان دامغان افزود: وجود آثاری مانند مسجد تاریخانه که به عنوان نخستین یا دومین مسجد بنا شده در ایران از نظر تاریخی است، میراثی ارزشمند و جهانی برای کشورمان محسوب می‌شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اهمیت معرفی آثار تاریخی شهرستان دامغان به عنوان آثاری ارزشمند به عموم مردم دنیا بیان کرد: در درجه نخست، مردم کشور به ویژه مردم شهرستان دامغان باید توجه و اهمیت ویژه‌ای برای این آثار ارزشمند تاریخی قائل شوند.

طالبیان گفت: تحقق این مهم نیازمند شناساندن و معرفی بهتر این آثار فرهنگی و تاریخی است.

وی با اشاره به لزوم اهتمام بیشتر همه مسئولان برای معرفی آثار ارزشمند تاریخی موجود در کشور به همه دنیا گفت: بهترین راه احیای آثار تاریخی کشور، شناساندن آن به جهان  است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:  میراث فرهنگی برنامه‌های گسترده و ویژه‌ای را برای حفظ و احیای آثار مهم تاریخی مانند تاریخانه، تپه حصار، دیوار بارو، چشمه علی و ده‌ها اثر باستانی ارزشمند دامغان که ارزشی جهانی و ملی دارند، پیش‌بینی کرده است.

طالبیان افزود: آثار تاریخی مانند تپه حصار دامغان که از دوره دیرینه سنگی تا دوره مفرغ با پیشینه چندین هزار ساله بر جای مانده است، با توجه به ویژگی‌های خاص آن می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران کشورهای جهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: اثری مانند تپه حصار دامغان، جایگاه ویژه‌ای در شناخت تاریخ وتمدن دیرینه کشورمان دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon