ادامه اعتراضات بحرینی‌ها به بازداشت زندانیان سیاسی

ادامه اعتراضات بحرینی‌ها به بازداشت زندانیان سیاسی

خبرگزاری تسنیم: مردم بحرین در ادامه تظاهرات مسالمت آمیز خود علیه خشونت‌ها و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه روز جمعه تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "الوفاق"، بحرینی ها با برپایی تظاهرات در مناطق مختلف این کشور، بار دیگر بازداشت زندانیان سیاسی را محکوم کردند.
معترضان بحرینی در تظاهرات روز جمعه شعارهایی مانند "انقلاب انقلاب تا پیروزی"، "صدای انقلاب خاموش نمی شود"، "به دلیل کرامت و عزت در خیابان ها هستیم" سر دادند.
در این تظاهرات زنان بحرینی نیز با حضور گسترده خواستار پایان حکومت استبدادی رژیم ال خلیفه شدند.
تظاهرات روز جمعه مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور از جمله "کرانه"، "کرباباد"، "سند"، "بنی جمره"، "السنابس" و "المحرق" برگزار شد.
این تظاهرات در حالی برگزار شد که دادگاه بحرین روز پنجشنبه گذشته 14 معترض این کشور را به اتهام حمله به پلیس بحرین  به حبس ابد محکوم کرد.
منابع قضائی بحرینی روز پنجشنبه اعلام کردند که دادگاه جنایی این کشور 14 نفر از شهروندان این کشور را به اتهام حمله به پلیس در روستای بنی جمره نزدیک منامه به حبس ابد محکوم کرد.
نهادهای بین المللی حقوق بشری بارها استفاده ابزاری از دستگاه قضایی در بحرین را در اعمال مجازات سنگین علیه تظاهرکنندگان مخالف محکوم کردند.
دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که ماموران پلیس بحرین متهم به قتل از جمله قتل زندانیان به ندرت تحت پیگرد قرار می گیرند و به احکام سنگین محکوم می شوند.
«جو استارک»، معاون دیده بان حقوق بشر برای خاورمیانه در این گزارش نوشت: « یک مامور پلیس بحرین که یک تظاهرکننده یا یک زندانی را با خونسردی به قتل برساند احتمال دارد به شش ماه یا در نهایت دو سال حبس محکوم شود اما درخواست مسالمت امیز برای تبدیل بحرین به جمهوری مجازات حبس ابد را به دنبال خواهد داشت .»
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان