شیخ علی سلمان: دولت بحرین مذاکرات را جدی نمی‌گیرد

شیخ علی سلمان: دولت بحرین مذاکرات را جدی نمی‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین گفت که مذاکرات با دولت را ادامه می‌دهد اما به علت جدی نبودن دولت درمذاکرات، تاکنون نتیجه‌ای از آن حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی و اسلامی بحرین در گفتگو با پایگاه خبری مرآة البحرین، شایعات در مورد ایجاد شکاف میان مخالفان دولت در موضوع تحریم انتخابات آینده را کم اهمیت دانست و تاکید کرد که مذاکرات بین دولت و معارضان همحنان ادامه دارد. آخرین این دیدارها نیز روز چهارشنبه 17 سپتامبر برگزار شده است، اما به علت اینکه دولت دیدارها و مذاکرات را جدی نمی گیرد، هنوز نتیجه ای از آن به دست نیامده است.

وی در مورد مواضع غرب و آمریکا در  قبال بن بست سیاسی در کشور تاکید کرد: من اعتقاد دارم آن ها به تلاش های خود برای مجبور کردن دولت و مخالفان به رسیدن به توافق ادامه خواهند داد. این روند قبل و بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت . متاسفانه این به معنی این است که بحران ادامه خواهد داشت. جامعه جهانی باید مواضع واضح تری در مورد محکوم کردن جنایت ها بر ضد حقوق بشر در این کشور به کار گیرد و این تجاوزها را محکوم کند.

سلمان همچنین از تصمیم دبیرخانه جمعیت وفاق ملی در برگزاری مجدد کنگره عمومی این جمعیت برای گرفتن هر بهانه از رژیم آل خلیفه در غیر قانونی اعلام کردن این حزب خبر داده و گفت که باب کاندیداتوری و برگزاری انتخابات جدید باز است. وی به صورت تلویحی اشاره کرد که خود نیز برای سمت دبیرکلی حزب نامزد خواهد شد، اما از سایر اعضای جمعیت نیز خواست تا برای رسیدن به این سمت نامزد شوند و رقابت داشته باشند.

وی راهکار مطلوب برای حل مشکلات کشور را حل ریشه ای بحران دانست و تاکید کرد که ریشه‌های بحران تنها در یک منطقه نیست، بلکه در اوضاع سیاسی کلی کشور است که اراده ملی را به حاشیه رانده و آن را از تصمیم‌گیری ها کنار زده است.

شیخ علی سلمان تاکید کرد که تلاش جمعیتش این است که مسایل به صورت سیاسی در کشور حل و فصل شود و تمامی طرف‌ها، برنده بازی باشند و ملت نیز آرمان های خود را در رسیدن به تحولات دموکراتیک و مسالمت آمیز به دست بیاورند. کشور نیز به این ترتیب از شبح بحران دور خواهد شد، ما به دنبال این راه حل هستیم و همه بر اهمیت و ضرورت این راهکار واقف هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان