همایش کوهنوردی در همدان برگزار می‌‏شود


همایش کوهنوردی در همدان برگزار می‌‏شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان، با اشاره به برنامه‌های این هیئت در گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: کوهنوردان همدانی با حرکت از گنجنامه به طرف دشت میشان به شهیدان گمنام دفن شده در این منطقه ادای احترام می‌کنند.

مهدی کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه استقبال خانواده‌های همدان به رشته کوه‌نوردی قابل تحسین است، گفت: در طول سال چندین همایش کوهنوردی به مناسبت‌های مختلف برگزار در همدان می‌شود که با توجه به مستعد بودن این رشته بیش از یک هزار نفر در هر یک از این همایش‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: همدان با داشتن پیشکسوتان زیادی در این رشته به عنوان زادگاه کوهنوردی کشور شناخته می‌شود همچنین نخستین فاتحان قله اورست نیز همدانی بوده‌اند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با اشاره به ورزشکاران سازمان یافته در این رشته ورزشی عنوان کرد: از قدیم کوهنوردی در خون مردم همدان بوده است و کوه سر به فلک کشیده الوند شاهد این مدعاست بر اساس آمار همدان بیش از یک هزار کوهنورد سازمان یافته و بیمه شده دارد.

وی با اشاره به هیئت‌های فعال شهرستانی گفت: پنج شهرستان ملایر، بهار، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد از هیئت‌های فعال ما هستند.

کرمی درباره جایگاه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان بیان کرد: در سال‌های گذشته برگزاری میزبانی‌های متعدد که از شاخص‌ترین آنها میزبانی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در همدان بوده است باعث شده تا ما همیشه در جایگاه اول تا دهم هیئت‌های برتر استان قرار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی این رشته در همدان توانایی برگزاری میزبانی‌های مختلف را دارد، گفت: سالن سنگنوردی فرهاد میرزاجانی بزرگترین سالن سنگ نوردی خاورمیانه است که با داشتن 24 متر ارتفاع با فضایی یکپارچه قابلیت برگزاری کلیه مسابقات سنگ نوردی را دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon