پورکاظمی: هنوز از ورزشکاران ایرانی تست دوپینگ گرفته نشده است/امکانات پزشکی اینچئون خوب است

پورکاظمی: هنوز از ورزشکاران ایرانی تست دوپینگ گرفته نشده است/امکانات پزشکی اینچئون خوب است

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: هنوز از ورزشکاران ایرانی تست دوپینگ گرفته نشده و به احتمال زیاد عصر امروز نخستین تست دوپینگ از وزنه‌بردار ما گرفته خواهد شد.

دکتر لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اینچئون، درباره دریافت جایزه ویژه هیروشیمای شیخ فهد که به پاس ارائه مقالات و تلاش‌های وی اهدا شد، اظهار داشت: هر 4 سال یک‌بار یک شخصیت و چهره علمی از قاره آسیا به عنوان المپیک علمی آسیا معرفی می‌شود که نام این جایزه هیروشیما است.

وی افزود: استارت این جایزه در سال 1995 زد شد و هر سال یک‌بار در شروع بازی‌های آسیایی اهدا می‌شود. این جایزه را به افرادی می‌‌دهند که فعالیت‌های فراعلمی، سخنرانی، ارائه مقالات و نشر کتاب‌های علمی در حوزه ورزشی و ... کرده باشند. مجموعه این‌ها باعث شد که در سی‌وسومین مجمع شورای المپیک آسیا با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و شیخ احمد الصباح الفهد رئیس شورای المپیک آسیا این جایزه به من داده شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در خصوص امکانات پزشکی اینچئون و وضعیت ورزشکاران ایرانی عنوان کرد: درمانگاه شخصی ایران در دهکده بازی‌های آسیایی اینچئون دایر شده و تاکنون 140 ورزشکار جهت فیزیوتراپی، ماساژ و ... به این درمانگاه مراجعه کرده‌اند. خوشبختانه امکانات پزشکی ایران در بازی‌های آسیایی خوب است و مشکلی وجود ندارد.

پورکاظمی در خصوص تست‌ دوپینگ از ورزشکاران ایرانی گفت: هنوز از ورزشکاران ایرانی تست دوپینگ گرفته نشده و به احتمال زیاد عصر امروز نخستین تست دوپینگ از ورزشکاران وزنه‌بردار ما گرفته خواهد شد. معمولا تست دوپینگ از ورزشکارانی گرفته می‌شود که در رده‌های اول تا سوم قرار گرفته باشند و در غیر این صورت از افراد غیرعادی که انرژی تهاجمی داشته باشند، تست دوپینگ به عمل می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 2000 تست دوپینگ از ورزشکاران حاضر در مسابقات آسیایی اینچئون گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon