انهدام باند بزرگ قاچاق اشیاء عتیقه در شمال پایتخت

انهدام باند بزرگ قاچاق اشیاء عتیقه در شمال پایتخت

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ قاچاق اشیاء عتیقه در شمال پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز با اعلام خبر دستگیری اعضای یک شبکه قاچاق اشیاء عتیقه در پایتخت اظهار داشت: با توجه به گزارشات واصله و اقدامات اطلاعاتی پلیس، پلیس امنیت تهران بزرگ موفق به شناسایی اعضای یک باند قاچاق اشیاء عتیقه شد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی اعضای این باند و رصد اقدامات مجرمانه آنها، پلیس با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دادسرای ناحیه یک تهران بزرگ وارد عمل شد و منزل شناسایی شده اعضای این باند را در شمال شهر تهران در محاصره خود قرار داد و دو متهم این پرونده که یک زن و یک مرد بودند را دستگیر کرد. 

ساجدی‌نیا گفت: از منزل متهمان تعداد 1089 شیء عتیقه کشف شد که بنابر نظریه کارشناسان میراث فرهنگی قدمت آنها تا 6 هزار سال گذشته نیز می‌رسد و این اشیاء به دوره ساسانیان و اشکانیان و هخامنشیان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در میان اشیا عتیقه کشف شده تعدادی شیء تقلبی نیز وجود داشت گفت: متهمان دستگیر شده علاوه بر قاچاق اشیای عتیقه سعی داشتند تا تعدادی از اشیاء دست‌ساز را که قدمت تاریخی چندانی نداشتند به جای اشیای عتیقه جا بزنند که تمامی اشیاء و اموار کشف شده توسط پلیس ضبط شد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon