اعتراض مردم از کیفیت پایین محصولات نمایشگاه پاییزه همدان / برپایی نمایشگاه تنها یک الزام!


اعتراض مردم از کیفیت پایین محصولات نمایشگاه پاییزه همدان / برپایی نمایشگاه تنها یک الزام!

خبرگزاری تسنیم: برپایی نمایشگاه پاییزه از دید مسئولان تنها یک الزام بوده که حتی در زمانی نامناسب باید برپا می‌شد و امسال نیز این نمایشگاه از ۲۷ شهریور ماه زمانی که مردم مایحتاج خود را خریداری کرده اند، برپا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نمایشگاه پاییزه مجموعه‌ای از مایحتاج عمومی در فصل پاییز است که برای سهولت در خرید مردم برگزار می‌شود.

مسئولان در راستای ایجاد فضای رقابتی و تنظیم بازار از فروش فوق العاده یا برپایی نمایشگاه پاییزه استفاده می‌کنند.

زمان برگزاری نمایشگاه از اهمیت بسیاری در جذب مخاطبان برخوردار است، اگر نمایشگاه در زمان خوبی برگزار شود با استقبال مردم همراه شده و تنظیم بازار را به دنبال دارد و اگر در زمان نامناسبی برگزار شود این اهداف را دنبال نکرده و به نوعی تنها شانه خالی کردن از بار مسئولیت است.

برپایی نمایشگاه پاییزه همدان در زمان نامناسب بی تدبیری بود

نمایشگاه پاییزه در همدان هر ساله 20 شهریورماه در زمان اوج خرید مردم برای آغاز سال تحصیلی و پاییز برپا می‌شد و مردم می‌توانستند بسیاری از محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

امسال نمایشگاه پاییزه همدان از 27 شهریورماه آغاز شده و برخلاف سال‌های قبل که با ازدیام جمعیت روبه‌رو بود اما امسال مردم کششی به نمایشگاه ندارند.

دلیل این موضوع را می‌توان زمان برپایی نمایشگاه برشمرد چرا که در این زمان معمولا مردم مایحتارج مورد نیاز خود را خریداری کرده‌اند و علت دیگر کیفیت محصولات است که گاهی دیده می‌شود مردم به کیفیت پایین محصولات در نمایشگاه اعتراض دارند.

خبرنگار تسنیم چرایی این موضوع را از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جویا شد:

با هماهنگی اصناف نمایشگاه پاییزه همدان با تأخیر برپا شد

حمیدرضا متین در گفت‌وگو با تسنیم برگزاری نمایشگاه پاییزه را یک الزام دانست و اظهار کرد: با برگزاری و جانمایی نمایشگاه ساختمان و نمایشگاه صنایع دستی در برنامه نمایشگاه‌ها و ضرورت برگزاری این نمایشگاه، زمان برکزاری نمایشگاه پاییزه به تأخیر افتاد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بر جو روانی بازار تأثیرگذار است و سبب تنظیم بازار می‌شود، گفت: در ابتدا تصمیم بر آن شد که به جای نمایشگاه فروش فوق العاده داشته باشیم اما در نهایت با هماهنگی اصناف این نمایشگاه با تأخیر برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازار تأثیرپذیری بازار از فروش فوق العاده کم بود و به همین امر تصمیم به برگزاری نمایشگاه پاییزه با تأخیر شد.

سوالی که به ذهن می‌رسد این است که نمایشگاه پاییزه با وجود اهمیتی که برای اقشار مختلف جامعه دارد آیا نباید مورد توجه بیشتری قرار می‌گرفت و برنامه‌ریزی مسئولان بر اساس جذب مخاطب در این زمینه بود نه شانه خالی کردن از بار مسئولیت؟

سوال بعدی این است که تنظیم بازار در زمان مناسب یا از طریق فروش فوق العاده صورت می‌گیرد و یا از طریق برگزاری نمایشگاه پاییزه، امسال که زمان برگزاری نمایشگاه پاییزه با ناهماهنگی مسئولان ایجاد شده چرا فروش فوق العاده در استان اتفاق نیفتاده؟

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه کالاهایی همچون لوازم التحریر، کیف و کفش و مواد غذایی در نمایشگاه پاییزه عرضه می‌شود، گفت: با توجه به فرارسیدن مهر ماه و سیاست دولت مبنی بر تنظیم بازار نمایشگاه پاییزه برگزار می شود.

حمیدرضا فرسایی‌وحید به سیاست مدیریت استان در جذب گردشگری اشاره و عنوان کرد: طبق بحث گردشگری در استان نمایشگاه صنایع دستی دیده شده که در بهترین زمان برگزار و به صورت ویژه دیده شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی دلیل تأخیر در نمایشگاه پاییزه شد

وی تصریح کرد: عامل موکول شدن نمایشگاه پاییزه به تاریخ 27 شهریور برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بود و این اتفاق در اثر یک ناهماهنگی به وجود آمد.

رئیس اتاق اصناف استان کیفیت نمایشگاه پاییزه را یکی از اولویت‌های برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: باید در نظر گرفت که افرادی که از نمایشگاه خرید می‌کنند معمولا اقشار پایین جامعه هستند و در نمایشگاه باید از اجناسی استفاده شود که قیمت مناسب‌تری نسبت به بازار دارد.

وی افزود: برای کاهش قیمت اجناس نمایشگاه، واحدهای تولیدی را در اولویت قرار دادیم و کیفیت کالاهای واحدهای صنفی از اولویت کاری نمایشگاه قرار گرفت.

فرسایی با اشاره به این موضوع که زمان کار نمایشگاه بعد از کار بازار است، اظهار کرد: یکی از مشکلات نمایشگاه امسال این است که در زمانی برگزار می‌شود که مردم خریداهای خود را کرده‌اند.

مایحتاج خود را قبل از بازگشایی نمایشگاه پاییزه تهیه کرده ایم

یکی از شهروندان همدانی که برای خرید به نمایشگاه رفته بود اظهار کرد: امسال بر خلاف سال‌های قبل شاهد کیفیت بهتری از اجناس در نمایشگاه پاییزه هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات این است که بسیاری از خریدهای اصلی پاییز فرزندان خود را انجام داده‌ایم و برگزاری نمایشگاه در این تاریخ کمکی به سبد مالی خانواده‌ها نمی‌کند.

این شهروند همدانی خواستار برپایی نمایشگاه در تاریخ‌های بهتری شد تا بتواند کمک مالی برای خانواده‌ها شود.

برپایی نمایشگاه پاییزه یکی از اتفاقات خوب از نظر شهروندان است که هر ساله اتفاق می‌افتد و تمام اقشار جامعه به استقبال آن می‌روند ولی امسال به دلیل ناهماهنگی بین مسئولان و سهل انگاری در این امر شاهد استقبال نه چندان جالبی از نمایشگاه پاییزه در روزهای اولیه نمایشگاه بودیم.

مسئولان استانی با برنامه‌ریزی دقیق‌تری می‌توانستند یک هماهنگی بین نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه پاییزه ایجاد کنند که هم بحث گردشگری مورد توجه و هم بحث فروش پاییزه مورد توجه قرار بگیرد.

امیدواریم مسئولان استانی با دقت بیشتر به نیازهای مردم توجه داشته باشند و برپایی نمایشگاه همانند سال‌های قبل در زمان بهتری صورت بگیرد.

گزارش از مرضیه خلیلی

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon