پارلمان کاتالونیا قانون همه پرسی استقلال را تصویب کرد


پارلمان کاتالونیا قانون همه پرسی استقلال را تصویب کرد

خبرگزاری تسنیم: پارلمان منطقه ای کاتالونیای اسپانیا روز گذشته قانونی را تصویب کرد که به رهبران این منطقه اجازه خواهد داد تا رایزنی و مشورت غیر الزام آور در خصوص استقلال از اسپانیا در ۹ نوامبر را آغاز کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانون مربوط به همه پرسی استقلال کاتالونیا روز گذشته با 106 رای موافق در برابر 28 رای مخالف به تصویب نمایندگان پارلمان کاتالونیا رسیده است.

بر اساس این گزارش تصویب این قانون پس از آن صورت گرفته است که مردم اسکاتلند در همه پرسی اخیر با استقلال این کشور از پادشاهی متحد مخالفت کرده اند.

بر خلاف لندن که اجازه برگزاری همه پرسی را به اسکاتلندی ها داد مادرید بر این باور است که حتی برگزاری همه پرسی غیر الزام آور نیز نقض قانون اساسی اسپانیا به شمار می رود و مقام های دولت اسپانیا متعهد شده اند که اجازه برگزاری این همه پرسی را از طریق دادگاه نخواهند داد.

ماریانو راخوی نخست وزیر راستگرا و پدرو سانچز رهبر مخالف سوسیالیست اسپانیا از رای منفی مردم اسکاتلند برای استقلال از پادشاهی متحد استقبال کرده و گفته اند که نتیجه این همه پرسی نشانگر ارزش اتحاد برای اسپانیا است.

دولت اسپانیا روز جمعه آمادگی خود را برای بازنگری در نحوه تامین مالی مناطق مختلف کشور اعلام کرده ولی بر این مساله نیز تاکید داشته که این اقدام ارتباطی با جنبش استقلال کاتالونیا ندارد.

کاتالونیا یک منطقه ثروتمند در شمال شرق اسپانیا است که زبان و فرهنگ خاص خود را دارد. بحران اقتصادی اسپانیا موجب تشدید تحرکات مردم این منطقه برای استقلال از این کشور در ده سال گذشته شده است.

انتهای پیام/پ

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان