کشتارگاه شهرستان عنبرآباد بهسازی می‌شود


کشتارگاه شهرستان عنبرآباد بهسازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه کشتارگاه شهرستان بهسازی می‌شود، گفت: در حال حاضر شهرداری در حال بهینه سازی محوطه و نصب درب ورودی کشتارگاه عنبرآباد در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عنبرآباد، محمدعلی علی‌توکلی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه این شهرستان، اظهار کرد: این بازدید در راستای پیگیری مصوبات شورای سلامت شهرستان انجام شد.

وی گفت: با توجه به مصوبات جلسات برگزار شده، شهرداری در حال بهینه سازی محوطه و نصب درب ورودی کشتارگاه عنبرآباد در راستای خدمت رسانی بهداشتی به شهروندان است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه با اجرای کامل مصوبات، وضعیت کشتارگاه به حالت قابل قبول می‌رسد، تصریح کرد: امیدواریم مصوبات شورای سلامت شهرستان به طور کامل انجام شود.

علی‌توکلی افزود: جهت تشریح وضعیت نامطلوب کشتارگاه و جلب نظر و هماهنگی ادارات و نهادهای مرتبط، در ماه جاری 2 جلسه شورای سلامت صرفا با موضوع کشتارگاه تشکیل و خوشبختانه موثر واقع شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شاهد آغاز تغییرات در وضعیت کشتارگاه شهرستان عنبرآباد هستیم، گفت: امیدواریم مصوبات این شورا به زودی و به طور کامل محقق شود تا در انجام امور مربوط به بهداشت گوشت به مردم خدمات مطلوب‌تری ارائه دهیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان عنبرآباد بیان کرد: وضعیت کنونی کشتارگاه شهرستان، کار نظارت بهداشتی را برای دامپزشکی بسیار سخت کرده است.

علی‌توکلی با تقدیر از همکاری نهادهای مرتبط به ویژه شهرداری و فرمانداری عنبرآباد به جهت کمک به رفع نواقص کشتارگاه شهرستان، خاطرنشان کرد: امید است تمامی مصوبات شورای سلامت شهرستان به زودی به مرحله اجرا درآید.

وی همچنین در حاشیه بازدید از عملکرد اکیپ‌های واکسیناسیون فعال در شهرستان گفت: از ابتدای شروع مرحله دوم مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی تاکنون دو هزار و523 راس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان عنبرآباد افزود: بیماری تب برفکی، ویروسی و مسری بوده و سبب کاهش قابل توجه در تولید خواهد شد.

علی‌توکلی با بیان اینکه بیماری تب برفکی سبب مرگ و میر وسیع و سریع در دام‌های سبک و سنگین می‌شود، گفت: علائم این بیماری، اغلب در زبان و پای دام مبتلا قابل مشاهده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: این مرحله از واکسیناسیون توسط اکیپ‌های عملیاتی دولتی در بخش‌های مرکزی جبالبارز جنوبی در حال اجراست.

علی‌توکلی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات این مرحله از واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی تا بیستم مهرماه به پایان رسد.

وی خاطرنشان کرد: دامداران باید به جهت کنترل این بیماری مهلک با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری کنند تا این مرحله از واکسیناسیون به طور کامل اجرا شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon