بیش از ۸ هزار کانون در طرح‌ اوقات فراغت روستایی کشور مشارکت داشتند

بیش از 8 هزار کانون در طرح‌ اوقات فراغت روستایی کشور مشارکت داشتند

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فصل تابستان امسال طرح‌های اوقات فراغت روستایی نسبت به شهری چشمگیر‌تر بود و از مجموع ۱۹ هزار کانون فرهنگی و هنری فعال این طرح تعداد ۸۸۰۰ کانون روستایی بودند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: کنگره برگزیدگان جوان روستایی را با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهری در مشهد برگزار کردیم و از نخبگان و فعالان بر‌تر هر بخش تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در فصل تابستان امسال طرح‌های اوقات فراغت روستایی نسبت به شهری چشمگیر‌تر بود و از مجموع 19 هزار کانون فرهنگی و هنری فعال این طرح تعداد 8800 کانون روستایی بودند.

ارباب سلیمانی تصریح کرد: یکی از استانهایی که در این طرح و به ویژه حوزه روستایی عملکرد بسیار مؤفق و مطلوبی داشت خراسان رضوی بود و این استان 1580 کانون فعال در طرح اوقات فراغت داشت که 968 کانون آن روستایی بودند.

وی تأکید کرد: برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال از ابتدای تیر ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه یافت و فعالیت‌هایمان در بخش‌های اردویی، تفریحی، گردشگری، فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره بود که بیشتر برنامه شامل موضوعات فرهنگی و هنری بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: جمع بندی کلی برنامه‌های طرح اوقات فراغت فصل تابستان سال 1393 را در نیمه اول مهرماه سال جاری و پس از ارائه گزارش کار کلیه کانون‌های فعال در این طرح خواهیم داشت و از هم اکنون با شناسایی نقاط ضعف و قوت امسال به دنبال اجرای برنامه‌های باکیفیت‌تر در فصل تابستان سال آینده هستیم.

ارباب سلیمانی بیان کرد: امسال سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفته و فرهنگ کشور ما نیز خوشبختانه با تأسی از سیره و فرهنگ ائمه اطهار (ع) و فرهنگ قرآنی و اسلامی بوده و امیدواریم که بودجه‌هایی در حوزه فرهنگی و روستایی توسط دولتمردانمان اندیشیده شود، تا این گروه نیز همانند شهری‌ها از امکانات مطلوب و شایسته در جهت برگزاری هرچه پرشور‌تر برنامه‌های فرهنگی خود برخوردار باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon