حضور انتشارات الهدی با ۴۳ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز

حضور انتشارات الهدی با 43 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز

خبرگزاری تسنیم: انتشارات الهدی با تازه‌ترین آثار خود از جمله «گزیده دیوان مختوم‌قلی فراغی» و ۴۲ عنوان دیگر میهمان نمایشگاه استانی کتاب تبریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ این گروه انتشاراتی با 43 عنوان کتاب از آثار منتشر شده خود طی 5 سال اخیر، در نمایشگاه کتاب استانی در آذربایجان شرقی شرکت می‌کند. «گزیده دیوان مختوم‌قلی فراغی» به دو زبان فارسی و ترکمنی و در دو قطع وزیری و جیبی از جمله آثار منتشر شده الهدی در سال 1393 است که به همراه 42 عنوان دیگر به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

«گزیده دیوان مختوم‌قلی فراغی» که ویژه گویش ترکمن به طبع رسیده، در بخش‌هایی چون سخن آغازین، حرفی از شرحی بی‌نهایت، اشعار، معنی لغات و شرح اصطلاحات عرفانی، فرهنگ اعلام و منابع و ماخذ منتشر شده و اشعار مختوم‌قلی را به زبان ترکمنی و با ترجمه فارسی در خود جای داده است.

مختوم‌قلی بزرگ‌ترین شاعر ترکمن است که شعر و سخن خود را در خدمت اعتلای اندیشه‌های اخلاقی، عرفانی و اجتماعی قرار داده است. یکی از ویژگی‌های شعر و سخن مختوم‌قلی، خردگرایی اوست؛ از این منظر میتوان او را با رودکی، فردوسی و ناصرخسرو مقایسه کرد که هر سه از شاعران خردگرا و بزرگ ایران هستند.

جایگاه والای این شاعر ملی ترکمن باعث شده تا در سطح جهانی نیز فرهیختگانی همچون برتلس، الکساندر شودزکو، آ.ن ساموئیلیوویچ، نیکلای تیخاتوف و آرمینوس هرمان وامبری در مورد وی به نیکی اظهار نظر کنند.

«چهار عنصر بیدل» بازنوشته‌ای از سیدضیاء­الدین شفیعی، مجموعه داستان­های انتقادی «جوا چوا حوا خوا» نوشته زینب برخورداری، «روی ماه خداوند را ببوس» و «استخوان‌های خوک و دست‌های جذامی» نوشته مصطفی مستور با ترجمه روسی، لوح فشرده مجموعه 5 جلدی آموزش زبان فارسی (آزفا) از دکتر یدالله ثمره، از دیگر آثار ادبی منتشر شده توسط الهدی است که در دویست و شصت و چهارمین نمایشگاه کتاب استانی در تبریز ارائه می‌شود.

همچنین کتاب‌های «انقلاب در مصر» نوشته حجت‌الاسلام‌ سید‌هادی خسروشاهی، «نگاشته‌هایی در باب تاریخ، زبان و فرهنگ ایران زمین» نوشته مرحوم دکتر سیروس ایزدی، «جریان‌های تصوف در آسیای مرکزی» نوشته احمد پاکتچی، «فرهنگ و تمدن در آفریقا» نوشته محمدرضا حاتمی، «فرهنگ سنتی چین» از چانگ چی جین و ترجمه علی محمد سابقی، «اسلام هراسی در غرب» نوشته محمدرضا دهشیری،«قلعه‌ها و دژهای ایرانی» اثر ژان کلود ووآزن به دو زبان فارسی و انگلیسی و با تصاویر وی و با ترجمه مریم چهرقان، «اطلس شیعه» از رسول جعفریان و «امام خمینی و انسان‌سازی» نوشته دکتر محمدرضا وصفی با ترجمه عربی، «مردم سالاری دینی» از محمدباقر خرمشاد با ترجمه انگلیسی و «نوبهار جان و دل» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری پیرامون حج به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو از مجموعه آثار الهدی در نمایشگاه کتاب تبریز است.

حضور الهدی در نمایشگاه‌های کتاب استانی از دوم شهریورماه سال جاری با شرکت در نمایشگاه کتاب استان همدان آغاز شد و پس از شرکت در نمایشگاه‌ کتاب در استان‌های زنجان و اصفهان هم اکنون در نمایشگاه کتاب استان مرکزی (اراک) حاضر است.

موسسه بین‌المللی الهدی از هفتم تا سیزدهم مهرماه در دویست و شصت و چهارمین نمایشگاه کتاب استانی میهمان آذربایجان شرقی و مردم فرهنگ‌دوست تبریز است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران