تداوم مخالفت گروه‌های سیاسی عراق با حضور نظامی آمریکا در این کشور

تداوم مخالفت گروه‌های سیاسی عراق با حضور نظامی آمریکا در این کشور

خبرگزاری تسنیم: یکی از نمایندگان وابسته به فراکسیون وفاداری به مقاومت در عراق ضمن هشدار درباره تشکیل گارد ملی در نینوا، صلاح‌الدین و الانبار با حضور نظامیان آمریکایی در کشورش مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، عدنان الشحمانی نماینده وابسته به فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان عراق تأکید کرد: تشکیل نیروهای گارد ملی در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار در مقطع کنونی اقدامی شتابزده، خطرناک و حساب نشده است.

وی افزود: در شرایط کنونی ممکن است تروریست‌ها به گارد ملی نفوذ کنند به‌ویژه که تشخیص در این باره کاری دشوار است که این خطرناک است.

الشحمانی در این باره گفت: در صورتی که تشکیل گارد ملی در استان‌های دیگر رخ دهد مورد استقبال است اما در الانبار، موصل و صلاح‌الدین خطرناک و غیر قابل قبول است.

درباره ورود نظامیان آمریکایی به عراق تأکید کرد: فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان عراق با ورود نظامیان آمریکایی به عراق مخالف است زیرا آن را سرآغازی برای تجزیه کشور و حمایت از تروریست‌ها در آن می‌داند.

همزمان احمد الدلیمی رئیس پلیس الانبار از بازپس‌گیری منطقه کیلومتر هفت در  غرب الرمادی در الانبار و ادامه درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و تروریست‌های داعش در شمال شهر الرمادی خبر داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی با کمک عشایر عملیات گسترده‌ای را در الرمادی برای بازپس‌گیری آن از داعش آغاز کردند. در عملیات بازپس‌گیری کیلومتر هفت نیروی هوایی نقش مؤثری داشت و تروریست‌های داعش از  منطقه کیلومتر هفت به منطقه کیلومتر پنج عقب‌نشینی کردند.

به‌گفته الدلیمی نیروهای امنیتی با حمایت عشایر در منطقه زنکوره ور العصری در شمال الرمادی نیز عملیاتی را برای بازپس‌گیری آن انجام داده‌اند.

یک منبع وابسته به نیروهای پیشمرگه از حملات توپخانه‌ای نیروهای پیشمرگه به ناوران در هفده کیلومتری شمال موصل و به جای ماندن تلفات انسانی و خسارات به داعش خبر داد و افزود: نیروهای پیشمرگه مراکز داعش را در الخازر در بعشیقه هدف قرار دادند.

جمیل الشمری رئیس پلیس دیالی از عملیات نظامی برای پاکسازی سده الصدور در شمال شرق بعقوبه از لوث تروریست‌های داعش خبر داد.

جبار الموسوی رئیس کمیته امنیتی شورای استان ذیقار از اتخاذ تدابیر ویژه در اطراف زندان الناصریه پس از حملات اخیر به زندان‌های بغداد خبر داد و افزود: زندان ناصریه غیر قابل نفوذ است.

عبود العیساوی نماینده وابسته به ائتلاف همپیمانی ملی از دستور حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به نیروی هوایی این کشور برای حمایت از نظامیان محاصره شده عراقی در الصقلاویه در الانبار و شکسته شدن محاصره علیه آنها خبر داد و بیان کرد: پس از این که صبح امروز تماسی از نیروهای امنیتی محاصره شده در الصقلاویه دریافت شد ما فرماندهی کل نیروهای مسلح را در جریان قرار دادیم و العبادی به نیروی هوایی برای آب و غذا رسانی به نیروهای محاصره شده دستور داد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان