حماس: اگر محاصره غزه رفع نشود به ناچار جنگ دیگری آغاز خواهد شد

حماس: اگر محاصره غزه رفع نشود به ناچار جنگ دیگری آغاز خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که چنانچه محاصره نوار غزه برداشته نشود به ناچار جنگ دیگری آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که جنبش حماس به دنبال جنگ دیگر با اسرائیل نیست اما اگر توافقی درباره پایان دادن به تعطیلی گذرگاه های مرزی نوار غزه با مصر و اسرائیل حاصل نشود در آن صورت، چاره ای جز جنگ نخواهد بود.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه در ظاهر برخی ناکامی های نظامی وجود داشت اما حماس در جنگ غزه پیروز شد و محبوبیت مردمی آن نیز در میان فلسطینیان افزایش یافته است و اگر انتخابات برگزار شود احتمال شکست عباس و جنبش فتح وجود دارد.

ابومرزوق همچنین هشدار داد که شکست در مذاکرات درباره توافقنامه جدید غزه و رفع محاصره این منطقه ممکن است به جنگ منجر شود البته ما این را نمی خواهیم و گمان می کنم که اسرائیلی ها نیز نمی خواهند بار دیگر جنگ را ببینند.

وی تاکید کرد که ملت غزه پیش از جنگ به دلیل محاصره این منطقه وضعیت دشواری را تجربه کرده است و ما نمی توانیم ببینیم که فلسطینیان پس از جنگ نیز چنین وضعیتی داشته باشند و اسرائیلی ها باید سیاست های خود را تغییر دهند.

دو طرف فلسطینی و اسرائیلی اوایل شهریور توافق آتش بس طولانی مدت را تحت نظارت طرف مصری امضا کردند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی 51 روز تجاوزات خود علیه نوار غزه  2 هزار و 157 نفر را شهید و بیش از 11 هزار نفر دیگر را زخمی کرد و علاوه بر آن هزاران منزل در این جنگ تخریب شد.

انتهای پیام/
  

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان