نباید اختلافات دولت و مجلس در هیاهوهای سیاسی پررنگ شود/ سؤال و استیضاح حق نمایندگان است

نباید اختلافات دولت و مجلس در هیاهوهای سیاسی پررنگ شود/ سؤال و استیضاح حق نمایندگان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سؤال و استیضاح از وزرا حق نمایندگان است، گفت: نباید اختلافات دولت و مجلس به‌واسطه سؤال و استیضاح در هیاهوهای سیاسی و رسانه‌ای پررنگ شود.

کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه برخی از تعدد سؤال و استیضاح در مجلس به اختلاف و تفرقه بین دو قوه قانون‌گذاری و مجریه تعبیر می‌کنند، گفت: بنده معتقدم که همیشه از جهاتی بین دولت‌ها و مجلس‌ها مقداری فاصله وجود دارد که دلیل این فاصله هم این است که بخش اعظمی از قدرت، پول و امکانات در اختیار دولتی‌هاست.

وی ادامه: از طرف دیگر نمایندگان مجلس نیز در حوزه‌های انتخابیه‌شان باید پاسخگوی درخواست‌های مردم باشند؛ از طرف دیگر نیز مجلس دارای اهرم‌های نظارتی بوده و طبیعی است که اهرم‌های نظارتی مجلس و سیستم اجرایی، اختلافاتی را ایجاد می‌کند، اما نباید این اختلافات به‌واسطه سؤال و استیضاح در هیاهوهای سیاسی و رسانه‌ای پررنگ شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با ذکر مثالی از حضور خودش در مجلس ششم اشاره و تأکید کرد: به‌عنوان مثال، بنده خودم در مجلس ششم نماینده بودم و اکثریت این مجلس هم اصلاح‌طلب و همراه با دولت اصلاح‌طلب بودند، اما وزرا استیضاح می‌شدند و اختلاف نظر هم بود و از وزرا نیز سؤال هم می‌شد؛ اما در مجالس هفتم، هشتم و نهم که نمایندگان با دولت همگراتر بودند، شاهدیم که حتی در مجلس هشتم از رئیس‌جمهور سؤال نیز مطرح شد.

جلالی با تأکید بر اینکه بخشی از اختلافات میان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: در اینجا بحث دیگری که وجود دارد این است که ما در دوره‌‌ای قرار داریم که دچار کمبود تخصیص اعتبارات عمرانی هستیم، طبعاً هنگامی که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان می‌روند در این زمینه مورد سؤال مردم واقع می‌شوند و برایشان سؤال است که چرا سنگی بر روی سنگ گذاشته و یا حرکتی انجام نمی‌شود، بنابراین برای اینکه نمایندگان به مردم پاسخ دهند، به سؤال و استیضاح از وزرای کابینه دولت منجر می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه "نباید حجم سؤالات و استیضاح‌ها را خیلی افزایش دهیم" اظهار داشت: بنده معتقدم که دولت زیر بار سخت مسئولیت قرار دارد و نباید حجم سؤالات و استیضاح‌ها زیاد شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری مبنی بر ضرورت حمایت از دولت اشاره و تأکید کرد: رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بر این نکته تأکید کردند که دولت کار سنگینی برای اجرای امور کشور به‌عهده دارد. بنده معتقدم که نباید این‌ اختلافات را خیلی دچار جار و جنجال سیاسی کرد. به نظر می‌رسد اینکه برخی‌ها بر طبل اختلافات بکوبند و قلب‌ها را بیشتر از هم دور کنند، کار درستی نباشد.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مجلس نهم یک مجلس اصولگراست، تصریح کرد: البته بین نمایندگان اصولگرا اختلاف نظرهایی می‌تواند وجود داشته باشد، اما اینکه عده‌ای از این مطلب خوششان می‌آید که داخل مجلس تفرقه و تشتت وجود داشته باشد و یا در بیرون از مجلس مرتب مطرح می‌کنند که فراکسیون رهروان ولایت انشعاب پیدا کرده، بنده هدف آن‌ها را متوجه نمی‌شوم.

وی با طرح این سؤال که چرا در بیرون از مجلس برخی‌ها ذوق‌زدگی دارند و برای ایجاد انشعاب بین نمایندگان اصولگرای مجلس تلاش می‌کنند، تأکید کرد: البته بیشتر از طریق فضای رسانه‌ای به این کار دامن می‌زنند که کار سنجیده‌ای نیست.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جریاناتی که به اختلافات بین نمایندگان اصولگرای مجلس دامن می‌زنند باید بدانند که نمایندگان در داخل مجلس به‌شکل برادرانه مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، البته اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما این اختلاف نظر مانع همکاری، برادری و با هم بودن نیست، اما متأسفانه برخی در خارج از مجلس این فضای رسانه‌ای را دامن می‌زنند، که بسیار جای تعجب دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon