کار فعالان رسانه‌ای در دوران دفاع مقدس مبتنی بر اصول علمی خبرنگاری بود


کار فعالان رسانه‌ای در دوران دفاع مقدس مبتنی بر اصول علمی خبرنگاری بود

خبرگزاری تسنیم: وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به تأثیر اقدامات رسانه‌ای در دوران دفاع مقدس گفت: کار فعالان رسانه‌ای در دوران دفاع مقدس مبتنی بر اصول علمی خبرنگاری بود.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، کمال خرازی در مراسم یادواره خبرنگاران و عکاس ایرنا در دفاع مقدس اظهار داشت: خبرنگاری که می‌نویسد خودش را گزارش نمی‌کند و این نشان دهنده خلوص خبرنگار است. خبرنگاران دوران دفاع مقدس نیز افرادی هستند که با تمام وجود توانایی خود را در اختیار جبهه گذاشته اما نامی از آنها در جبهه‌ها نبود. ارزش کار آنها در این بود که بی‌توقع خود را در اختیار دفاع مقدس گذاشتند.

وی ادامه داد: مجموعه فعالان رسانه‌ای نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و کار آنها مبتنی بر اصول علمی خبرنگاری بود، یعنی سرعت، دقت و تخصص. آنچه در میدان خبر انجام می‌شد مبتنی بر اصول علمی بود که تأثیر قابل توجهی داشت.

در ادامه محمدرضا صادق نیز اظهار داشت: زمانی که دفاع مقدس شکل گرفت در بسیاری موارد تدبیر و آموزش نداشتیم و به‌صورت آزمون و خطا راه‌حل پیدا می‌کردیم شاید اگر بگوییم اقدامات رسانه‌ای در دوران جنگ نیز به همین صورت بود گزافه نگفتیم.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور با اشاره به تفاوت کیفیت رسانه‌ای در حال حاضر نسبت به دوران جنگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام رسانه‌ای ما دچار کمیت شده است، امروز بیش از 200 رسانه رسمی و روزنامه در کشور وجود دارد اما کیفیت اخبار دوران جنگ از حیث سرعت، صحت و دقت بسیار بالاتر بود، درصورتی که با کمیت فعلی باید این سه عنصر کیفیت بیشتری داشته باشند. در آن زمان قصد فعالان رسانه‌ای جنگ تبیین مسائل و معرفی رویدادهایی بود که با آن مواجه می‌شدند اما در حال حاضر انگیزه‌های دیگری پای کار آمده است و رسانه را در کنشگری سیاسی انداخته است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon