ورود گردشگران خارجی به ایران ۲ برابر افزایش یافته است


ورود گردشگران خارجی به ایران 2 برابر افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری گفت: براساس آخرین آمارها در نیمه نخست امسال تعداد ورود گردشگران خارجی به ایران دو برابر افزایش یافته و این روند رو به جلو است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ اسداله درویش امیری ظهر امروز در جمع فعالان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: بر همین اساسی در نیمه نخست امسال 9 میلیون گردشگری خارجی وارد کشورمان شده در حالی که آخرین آمار در سال گذشته حکایت از ورود 4.5 میلیون گردشگر دارد.

وی با اشاره به جایگاه ایران به عنوان یکی از اضلاع تاریخ و تمدن جهانی افزود:‌ کشور ما با داشتن سرمایه های عظیم فرهنگی، تاریخی، هویتی، طبیعی، صنایع دستی و جاذبه های جهانگردی یکی از مقاصد مهم گردشگری است اما در سال های گذشته این فرایند به دلایل مختلف مغفول مانده است.

درویش امیری اقتصاد گردشگری را جزو 5 اقتصاد برتر دنیا برشمرد و گفت:‌ در حالی که بیش از یک میلیارد و 200 میلیون گردشگر در دنیا جا به جا شده اند سهم ما از این گردشگران خارجی تنها 4.5 میلیون نفر بوده که سهم بسیار کم در ایجاد تحول اقتصادی و اشتغال است در حالی که بهتر از این می توانستیم در این حوزه عمل کنیم و با بهره گیری از اقتصاد گردشگری زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم بیاوریم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با تشریح رغبت گردشگران خارجی به ویژه افراد سالخورده برای بازدید از مفاخر تاریخی و فرهنگی نظیر تخت جمشید، تخت سلیمان، بیستون، ارگ بم و امارت 40 ستون بیان کرد: آنهایی که نگران و دلواپسی از ورود گردشگر خارجی دارند باید به این حقیقت واقف باشند که هرگونه سنگ اندازی در این مسیر،‌سنگاندازی در مسیر رشد اقتصادی و اشتغال است.

وی تصریح کرد: تعداد کثیری از گردشگران خارجی با ورود به استان های مختلف قصد آشنایی با مواریث تاریخی و فرهنگی ما را دارند به طوری که در این 3 سال 450 هزار گردشگر خارجی از کویر یزد بازدید کرده و با زیبایی های آشنا شده اند.

درویش امیری با اشاره به جایگاه گردشگری سلامت و سرآمد بودن استان اردبیل در این زمینه اظهار کرد: باید ورود گردشگران کشورهای خارجی به این توانمندی استان اردبیل با حمایت های همه جانبه گسترش یابد و دغدغه یغماگری فرهنگی و ارزشی را در سایه توسعه صنعت گردشگری خارجی نداشته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ قرار است تا پایان برنامه 1404، 20 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شود و هنوز نتوانستیم این رقم را تحقق ببخشیم در حالی که رقیب ما کشور ترکیه که فاقد منابع زیرزمینی به ویژه نفت و گاز است با تکیه بر اقتصاد گردشگری توانسته 39 میلیون گردشگر را جذب کند و کشور سنگاپور و دبی نیز که فاقد هرگونه منابع غنی وعظیم فرهنگی، تاریخی و مواهب خدادادی هستند در جذب گردشگر موفق عمل کردند.

درویش امیری تصریح کرد: 17 میراث ثبت شده در سطح جهان یک مورد متعلق به استان اردبیل می باشد و از 350 صنایع دستی شناخته شده کشور نیز 60 مورد آن متعلق به استان اردبیل بوده که این موضوع نیازمند برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد گردشگری در استان اردبیل است.

وی نگاه همه دلسوزان را به هر 3 حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نگاه متفاوت از سال های گذشته دانست و افزود: سهم ما باید درایجاد اشتغال تا 10 برابر وضعیت کنونی باشد که برای دسترسی به این مهم باید موانع و نارسایی ها برطرف شود.

درویش امیری ظرفیت استان اردبیل را در همه این ابعاد ظرفیتی بی نظیر برشمرد و تصریح کرد: ثبت یک اثر از جمع 17 اثر تاریخی و باستانی این کشور در آثار جهانی از استان اردبیل به همراه سرآمد بودن این استان در گردشگری سلامت و شناسایی 60 صنعت صنایع دستی همه حکایت از جایگاه والای این صنعت دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon