نواز شریف استعفا نکند دولت را سرنگون می‌کنیم

نواز شریف استعفا نکند دولت را سرنگون می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: «طاهرالقادری» رهبر حزب تحریک عوامی پاکستان پس از ۳۶ روز تحصن در «اسلام آباد» اعلام کرد:«نواز شریف» نخست وزیر این کشور، باید تا چهلمین روز تظاهرات استعفا کند، در غیر این‌صورت وی را سرنگون خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «طاهرالقادری» رهبر حزب تحریک عوامی پاکستان پس از 36 روز تحصن در «اسلام آباد» اعلام کرد:«نواز شریف» نخست وزیر این کشور، باید تا چهلمین روز تظاهرات استعفا کند، در غیر این‌صورت وی را سرنگون خواهیم کرد.

وی افزود: تحصن حزب تحریک عوامی تا چند روز دیگر ادامه دارد و در صورت عدم استعفای نخست وزیر پاکستان، دولت وی را سرنگون می‌کنیم.

طاهر القادری با اشاره به اتهامات دولت به حزب تحریک عوامی مبنی بر دریافت کمک‌های مالی از سوی کشورهای خارجی گفت: دولت باید قانونی در خصوص کمک‌های خارجی به سازمان‌های پاکستانی و فساد مالی و اداری وضع کند و این اتهامات باید یا از سوی نهادهای خارجی کمیسیون قضایی پیگیری شود یا رسیدگی به این اتهامات به یک کمیسیون بین‌المللی واگذار شود.

رهبر حزب تحریک عوامی پاکستان به نخست وزیر این کشور هشدار داد: اگر دولت نواز شریف نتواند اتهامات خود درمورد کمک‌های مالی از سوی نهادهای خارجی به این حزب را به اثبات رساند باید برای محاکمه «مرگ» آماده شود.

وی با بی‌اساس خواندن ادعاهای نواز شریف اعلام کرد: دولت کنونی پاکستان قادر به اثبات ادعاهای خود نیست زیرا انجام چنین کاری بیشتر سیاستمداران این کشور را رسوا خواهد کرد.

رهبر حزب تحریک عوامی گفت: با توجه به اعتراف «خواجه سعد رفیق» وزیر راه آهن پاکستان، برخی از تصاویر منتشر شده از مهاجمان ساختمان «تلویزیون ملی» این کشور، کارمندان این اداره بود‌ه‌اند.

قادری مدعی شد: برخی از وزرای دولت فدرال پاکستان، مانند «ماروی میمن» عضو ارشد حزب «مسلم لیگ» شاخه «نوازشریف» و مدیر کل تلویزیون ملی در طراحی و برپایی این حمله نقش داشتند.

رهبر حزب تحریک عوامی ضمن اشاره به ملاقات با «عمران خان» رهبرحزب «تحریک انصاف» در «لندن» گفت: ملاقات با وی در لندن ارتباطی با تظاهرات «اسلام آباد» نداشته‌است.

وی با رد شایعه دخالت طرف سوم در مذاکره بین 2 حزب تحریک عوامی و تحریک انصاف گفت: در ملاقات رهبران دو حزب کسی دیگری حضور نداشته است.

خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: رهبران 2 حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی توسط نهادهای خارجی حمایت می‌شوند و تظاهرات آن‌ها نیز برخلاف قوانین داخلی کشور پاکستان است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان