بریتانیا باید به تعهد خود برای اعطای قدرت بیشتر به اسکاتلند احترام بگزارد


بریتانیا باید به تعهد خود برای اعطای قدرت بیشتر به اسکاتلند احترام بگزارد

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر سابق انگلیس امروز شنبه خطاب به رهبران بریتانیا گفت که آنها باید به قولهای خود در خصوص اعطای اختیارات بیشتر به اسکاتلند احترام بگزارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس در شرایطی از رهبران لندن خواسته است تا به قول و تعهدات خود در خصوص اعطای قدرت و اختیارات بیشتر به اسکاتلند احترام بگزارند که مردم اسکاتلند در همه‌پرسی اخیر با استقلال این کشور از پادشاهی متحد بریتانیا مخالفت کردند و به اتحاد اسکاتلند کنار انگلیس رأی دادند.

بر اساس این گزارش مقام‌های دولت انگلیس پیش از برگزاری همه‌پرسی 18 سپتامبر قول داده بودند که در صورت رأی منفی مردم اسکاتلند به استقلال از پادشاهی متحد قدرت و اختیارات بیشتری را به دولت این کشور خواهند داد.

براون تأکید کرد: "چشمان جهانیان اکنون به‌روی ماست و من فکر می‌کنم که چشمان جهان به‌روی رهبران احزاب مهم پادشاهی متحد بریتانیا است".

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و اد میلیبند رهبر حزب کارگر و نیک کلج رهبر حزب لیبرال انگلیس پیش از برگزاری همه‌پرسی قولهای زیادی در خصوص اعطای اختیارات و قدرت بیشتر در زمینه منابع مالی دولتی و کنترل بیشتر هزینه‌های بهداشت و سلامت به دولت اسکاتلند داده بودند.

پس از رأی منفی مردم اسکاتلند به استقلال این کشور از پادشاهی متحد، کامرون تأکید کرد که مسئله استقلال اسکاتلند برای یک نسل حل و فصل شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان