گمرک اصلاندوز بازگشایی می‌شود


گمرک اصلاندوز بازگشایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت:‌ ۲۴ ساعته شدن گمرک بیله سوار و تردد مسافر و خودروها در گمرک اصلاندوز به عنوان مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان مورد پیگیری است که در سفر رئیس جمهور به آذربایجان خواهان عملیاتی شدن آن می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش ظهر امروز ‌در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: در سفری که رئیس گمرک کشور به آذربایجان کرده امیدواریم فعال شدن گمرک اصلاندوز به سرانجام برسد هرچند که طرف آذری تمایل دارد تردد کامیون ها و خودروهای سنگین با احداث پلی در این منطقه انجام شود.

وی از تجارت به عنوان پایه توسعه استان در کنار کشاورزی، گردشگری و صنعت یاد کرد و افزود: ما بازار بکر مسکو را با واردات 5 میلیارد دلار مواد غذایی شاهد هستیم که اگر تنها خیار و گوجه در شمال استان تولید شود می توان آن را به نرخ 3 دلار به روسیه صادر کرد.

خدابخش رفع موانع پیش رو در این زمنیه و ایجاد انگیزه مضاعف برای حضور سرمایه گذاران و فعالان صادراتی و تجاری را در این ارتباط مهم دانست و بیان کرد:‌ ما در صدد رفع موانع فعالان بخش غیردولتی هستیم و حتی بر این باوریم که اجحاف گذشته به فعالان این بخش باید به نحوی برطرف شود چرا که برازنده نیست سرمایه گذار را با شیوه های رفتاری غلط مورد آزار و اذیت قرار دهیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ‌البته در کنار این امر مراقبت ها باید به نحوی باشد تا سرمایه‌های این کشور در مسیر تولید و بخش مولد اقتصادی به کارگیری شود که ما در قالب شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی سعی داریم قوانین و مقررات مخل تولید را از سر راه برداریم.

وی با اشاره به دو بخشنامه متناقض در فاصله زمانی 4 سال برای حذف عوارض صادرات سیب زمینی واعمال قوانین سختگیرانه در این زمینه در سال 86 گفت:‌ به دنبال این مصوبه هیئت وزیران شورای اقتصاد در سال 90 این مقررات و قوانین را لغو کرده در حالی که در استان اردبیل به جای حمایت از صادرکنندگان به ضرر آنها احکام قضایی صادر شده که خود جالب توجه و تامل برانگیز است چرا که در هیچ جای دنیا رسم نیست تاجر و سرمایه گذار را به زندان بیندازند.

رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از گمرکات استان خواست تا هر چه سریعتر مشکلات و موانع پیش روی صادرکنندگان سیب زمینی و اعمال عوارض و مالیات بر ارزش افزوده غیرقانونی برای آنها را برطرف کنند و امسال برای صادرکنندگان تسهیل بیشتری را فراهم آورند.

خدابخش در مورد اختصاص بخشی از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده شهرداری برای ارائه خدمات به شهرک های صنعتی اظهار کرد: این درآمد در اختیار شهرداری است و الزامی برای این کار وجود ندارد و با توجه به اینکه شهرداری های استان با مشکل درآمدی رو به رو هستند می تواند این موضوع را در حد ارائه خدمات اولیه آن هم بعد از تصویب شورای شهر انجام دهد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود:‌ شهرداری ها به دلیل دریافت یکجای حق بیمه کارگران تا سقف 6 میلیون تومان و هزینه های گزاف صدور پروانه و نظام مهندسی و این شرایط رکود اقتصادی با کسری درآمد رو به رو هستند و برای این کار باید تدابیری را به کار گرفت تا شهرداری ها به درآمد پایدار مجهز شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon