کمیته سیاسی کویت و ایران فردا در تهران تشکیل می‌شود

کمیته سیاسی کویت و ایران فردا در تهران تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه کویت از تشکیل کمیته سیاسی مشترک بین ایران و کویت با مشارکت معاونان وزارت خارجه دو کشور در تهران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری کویت، دو روز دیگر یعنی دوشنبه آینده کمیته سیاسی مشترک وزارت خارجه کشورهای کویت و جمهوری اسلامی ایران به‌ریاست خالد سلیمان الجارالله معاون وزیر خارجه کویت و حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور عربی و آفریقایی برگزار خواهد شد.

در این نشست مشترک سیاسی دو طرف قرار است مسائل مورد توجه دو کشور کویت و جمهوری اسلامی ایران و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، البته در راستای تهدیدهای تروریستی و با توجه به خطرهای موجود در برابر کشورهای منطقه قرار است گفت‌وگوهایی هم در این رابطه صورت گیرد.

گفتنی است این کمیته سیاسی نشست‌های خود را در راستای ادامه دیگر نشست‌هایی که در قالب کمیته عالی مشترک بین دو کشور برگزار می‌شود منعقد خواهد کرد و نشست هفته جاری کمیته سیاسی مشترک ایران و کویت از این بابت مهم و حایز ارزش است که این نخستین نشست از نوع خود بعد از سفر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به تهران است که برگزار می‌شود.

قرار است ظهر فردا یک‌شنبه الجارالله کویت را به‌مقصد تهران به‌منظور شرکت در این کمیته مشترک ترک کند، قرار است هیئتی از مقامات کویتی به ایران سفر کنند که از آن جمله می‌توان به نامهای ایهم عبداللطیف العمر مدیر اداره دفتر کفیل سفیر و غانم صقر الغانم مدیر اداره حقوقی وزارت خارجه مساعد الذویخ معاون مدیر اداره آسیا به‌همراه شماری دیگر از مقامات وزارت خارجه کویت اشاره کرد. در تهران قرار است مجدی الظفیری سفیر دولت کویت در تهران به این هیئت ملحق شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان