فراکسیون «الاحرار»: هدف واشنگتن حضور طولانی‌‌مدت در عراق است

فراکسیون «الاحرار»: هدف واشنگتن حضور طولانی‌‌مدت در عراق است

خبرگزاری تسنیم: فراکسیون «الاحرار» در عراق روز شنبه با بیان اینکه آمریکا در عراق به‌بهانه مبارزه با تروریسم جنگ جهانی به راه‌ انداخته است، مخالفت خود را با مداخله آمریکا در این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «المسله»، «ضیاء الاسدی» رئیس فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر در نشست خبری در مقر پارلمان این کشور گفت: «تظاهرات گسترده‌ امروز به‌منظور مخالفت با مداخله آمریکا در عراق و محکوم کردن این مداخله برگزار شد».

الاسدی افزود: «فراکسیون الاحرار قبول نمی‌کند که آمریکا جنگ جهانی را در سرزمین عراق رهبری کند؛ زیرا این اقدام در راستای منافع ملت‌ها نیست».

رئیس فراکسیون الاحرار تأکید کرد: «آمریکا در نظر دارد با مداخله در جنگ عراق علیه تروریست‌ها، حضور نظامی طولانی‌مدت خود را از طریق موافقت‌ عراقی‌‌ها و جامعه جهانی تثبیت کند، اما این موضوع به‌هیچ‌وجه قابل قبول نیست و ما تحت هیچ شرایطی اجازه مداخله نظامی در کشورمان را نمی‌دهیم».

این مقام عراقی خاطرنشان کرد آمریکا برای محقق ساختن این هدف نظامی خود، ائتلاف بین‌المللی برای سرکوب تروریست‌هایی را که خود ساخته است، تشکیل داد.

وی یادآور شد: «سیاست خارجی (آمریکا) به ملت عراق ضرر رسانده است و هیچ روزی نبوده است که این سیاست برای منافع عراق و منطقه مؤثر واقع شود بلکه واشنگتن تلاش می‌کند فقط منافع خود را محقق سازد».

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان